הכנסת צפויה לאשר בקריאה ראשונה את המשך דחיית גיוס בחורי הישיבות

היום אחה"צ צפויים חברי הכנסת להצביע על המשך דיון בהצעת חוק שירות ביטחון ולהצביע בקריאה ראשונה עבור הארכת תוקף המתכונת הנוכחית עד אמצע תשע"ו.

חוק שירות ביטחון התשע"ד-2014, שקודם ע"י לפיד, בנט ונתניהו בכנסת הקודמת, מסדיר את דחיית שירותם ובעיקר את שילובם בשירות צבאי ואזרחי של תלמידי הישיבות. בין היתר, החוק קובע כי שר הביטחון יקבע, באישור ועדת החוץ והביטחון, אמות מידה להכרה בישיבות שתלמידיהן יהיו רשאים לדחות את שירותם.

כדי לשמור על רצף בהליכי דחיית השירות, נקבעה הוראת מעבר לשנה, ולפיה רשימת הישיבות תמשיך להתבסס על אמות המידה של החוק הקודם ("חוק טל"). הוראת מעבר זו אמורה היתה לפקוע ביום כ"ט באדר התשע"ה (20 במרץ 2015), אך בהתאם להוראות חוק יסוד: הכנסת הנוגעות להוראות שעה הפוקעות בזמן בחירות, היא תעמוד בתוקפה עד י"ג בתמוז התשע"ה (30 ביוני 2015). מאחר שבשל התפזרות הכנסת לא הושלמו הליכי התקנת התקנות הקובעות את אמות המידה להכרה בישיבות, ונראה כי התקנתן לא תושלם עד פקיעת תוקפה של הוראת המעבר, תפעל הכנסת להאריך את תוקפה, ותאפשר לשר הביטחון להמשיך להפעיל את סמכותו בהתבסס על רשימת הישיבות שנקבעה לפי חוק טל, עד ליום י' באדר ב' התשע"ו (20 במרץ 2016).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו