שרי האוצר והכלכלה יעלו לאישור הממשלה הצעה להקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

דרעי: המטרה היא "לשמר את ההובלה של הטכנולוגיות הישראליות בעולם תוך תרומה משמעויות למשק, לפרוץ לשווקים חדשים, לפתח את התעשייה המסורתית ולפשט את תהליכי העבודה והתוצר ולחזק את תדמיתה של ישראל כמדינת חדשנות מובילה ומשמעותית"

שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אריה דרעי יעלו ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את ההצעה להקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית. הרשות הלאומית תתפקד כזרוע ביצועית ללשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה.

לרשות שתוקם יוקנו יכולות מקצועיות וגמישות מרבית, מתוך כוונה לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, בקצב שמתאים לשוק וביעילות מרבית. מטרותיה הנוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל.

הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית היא פתרון שגובש לאחר עבודת מטה יסודית. הפעלה נכונה של מגוון כלי התמיכה העומדים לרשות התעשייה עשויה להגדיל את קצב צמיחתה, להגדיל את שיעור המועסקים בתעשייה עתירת הידע ובתחומי החדשנות, להגדיל את הפריון בענפים מסורתיים ועוד.

קרא עוד:
[postim]

הקמת הרשות מחזקת את מטרתה ארוכת הטווח של הממשלה ביחס לתעשיית ההייטק, שהיא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית אל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק אל מנוע צמיחה זה.

שר הכלכלה אריה דרעי אומר כי "הקלות בתפקוד ותפעול לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה, על פעילותה וכלי התמיכה השונים שהם מעמידה לרשות קהלים שונים ומגוונים בתעשייה הישראלית, מחויבת בכדי לשמר את ההובלה של הטכנולוגיות הישראליות בעולם תוך תרומה משמעויות למשק, לפרוץ לשווקים חדשים, לפתח את התעשייה המסורתית ולפשט את תהליכי העבודה והתוצר ולחזק את תדמיתה של ישראל כמדינת חדשנות מובילה ומשמעותית"

שר האוצר משה כחלון: "אחת המטרות שסימנו במשרד האוצר היא לתמוך ולקדם כל הצעה שתתמוך ביזמות ותחזק את מעמדה של ישראל כמדינת סטארט-אפ ניישן. הרשות לחדשנות תסייע לחיזוק היחסים הכלכליים הבינלאומיים של ישראל בכל התחומים ולא פחות חשוב מכך תקל על חיי היזמים. שמירה על מעמדה של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית היא חובה קיומית וכלכלית עבורנו".

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו