מתמגנים מה'מרס': שילוט בנתב"ג מורה לבאים מהאזורים הנגועים לפנות לטיפול רפואי

נגיף ה'MERS' גורם לקשיי נשימה חמורים ושיעור התמותה ממנו גבוה במיוחד – כ-40% • התפרצותו הראשונה בשנת 2012 גבתה את חייהם של כ-350 בני אדם • בשבועות האחרונים דווחה התפרצות נוספת בערב הסעודית, אשר משם התפשטה לקוריאה הדרומית

"הנחיות לחוזרים ולנכנסים לישראל: בחצי האי ערב ובדרום קוריאה קיימות התפרצויות של מחלה נשימתית חדה על רקע נגיף קורונה חדש", כך מכריז שילוט חדש שהוצב היום בנמל התעופה בן-גוריון על ידי משרד הבריאות.

על פי ההנחיות החדשות, נוסעים אשר מפתחים חום ומחלה נשימתית תוך 14 יום מביקור באחד האזורים הבאים, עליהם לפנות בדחיפות לטיפול רפואי, תוך יידוע הצוות הרפואי על פרטי נסיעתם:

  • נוסע השב מחצי האי ערב ב-14 הימים האחרונים.
  • נוסע השב מקוריאה הדרומית ב-14 הימים האחרונים וביקר במוסד רפואי במדינה זו, או שהיה לו מגע עם חולה עם סימנים נשימתיים חמורים.

נגיף ה'MERS' (ראשי תיבות של Middle East Respiratory Syndrome – תסמונת נשימתית מזרח-תיכונית), התגלה לראשונה בספטמבר 2012 באיחוד האמירויות הערביות שבמפרץ הפרסי, ומכאן שמו. ההתפרצות ב-2012 הדביקה 894 בני אדם, מהם מתו 355 – שיעור תמותה גבוה במיוחד של כמעט 40%.

קרא עוד:
[postim]

לפני מספר שבועות אירעה התפרצות נוספת של הנגיף המסוכן בחצי האי ערב, משם התפשטה לקוריאה הדרומית על ידי תייר מבוגר שחזר מטיול במזרח התיכון. בינתיים דווחו עשרות מקרי מוות כתוצאה מהנגיף, בערב הסעודית ובקוריאה הדרומית, ובארגון הבריאות העולמי ממליצים לנקוט צעדי מנע לבלימת התפשטות נרחבת יותר אשר עלולה לגבות מספר רב של קרבנות, רח"ל.

MERS

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו