השר גלנט: משרד הבינוי ישקיע 700 מיליוני שקלים לרכישת דירות לדיור הציבורי

גלנט חשף את תכניתו בדיון שהתקיים היום בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת • חבר הוועדה, ח"כ וקנין: "צריך לטפל בדיור הציבורי כמו בתחבורה ובתשתיות, ולהשקיע 5-10 מיליארד שקל ב-5 שנים"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), קיימה היום דיון מיוחד בתכניות לטיפול במשבר הדיור הציבורי.

שר הבינוי, ח"כ יואב גלנט (כולנו), הציג בפני הוועדה את תכניתו בנושא ואמר כי "לפני 20 שנה 14% מהדירות היו שייכות לדיור הציבורי וכיום רק 2%, ומכ-120 אלף דירות בתחילת שנות ה-2000 הגענו ל-כ-62 אלף דירות כיום". השר גלנט ציין כי המשרד עצר את מכירת הדירות שלא לזכאים וקבע תוכנית בעלת חמש נקודות עיקריות לטיפול במשבר.

השר גלנט פירט וציין כי עד החגים הקרובים הכוונה היא לאייש כ-500 מתוך 700 הדירות הריקות במאגר הדיור הציבורי, ויתר הדירות יאוישו עד סוף השנה. עוד הוא ציין כי התוכנית כוללת שיפוץ מאסיבי של 4,000-5,000 דירות בשנה.

קרא עוד:
[postim]

כמו כן אמר שר הבינוי כי בכל פרויקט במסגרת מחיר למשתכן תוכל המדינה לרכוש עד 5% מהדירות, ובכוונת המשרד להשתמש ב-700 מיליון שקל שנשארו ממכירת דירות הדיור הציבורי לרכישת דירות חדשות להגדלת המלאי. השר גלנט הוסיף כי בכוונת המשרד להפעיל תכנית ארוכת טווח, יחד עם עמידר, לשפר את הדירות באמצעות תכניות פינוי בינוי.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שיבחה את השר גלנט ואמרה כי מי שמתעסק בתחום מרגיש בשינוי הגישה, אך עם זאת הוסיפה כי המציאות מבהילה כי מתוך חוק הדיור הציבורי יושם רק החלק העוסק במכירה ומעולם לא נוספו דירות חדשות. "פתרון משבר הדיור צריך להתחיל מהשכבה התחתונה".

שבחים מהאופוזיציה: "השר נוטע תקוות גדולות"

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הוסיף כי בשנים האחרונות משרד הבינוי לא ניצל את מלא תקציבו והעביר את העודפים למשרדי הביטחון, התחבורה ומשרדים נוספים. "צריך לטפל בדיור הציבורי כמו בתחבורה ובתשתיות, ולהשקיע 5-10 מיליארד שקל ב-5 שנים", אמר.

היו"ר כבל בירך על כך ש"מזה שנים מגיע למשרד הבינוי שר שאין לו אג'נדה פוליטית אחרת מלבד בינוי, שיכון ודיור ציבורי, והוא משקיע את זמנו בכך ולא בכבישים". הוא הוסיף כי הוועדה תהייה אכסניה מרכזית לטיול בכל נושאי הדיור וכי השר יוכל למצוא בוועדה אוזן קשבת.

עם זאת ציין היו"ר כבל כי הוא מטפל ועוקב אחר הדיור הציבורי מזה כ-20 שנה ונדמה שבזמן הזה כמעט שום דבר לא השתנה. "השר נוטע תקוות גדולות ובכוונת הוועדה לעקוב אחר יישום התוכניות", אמר היו"ר כבל והבטיח לקיים דיון מעקב לאחר פגרת הקיץ.

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו