יו"ר ועדת הפנים: צריך לשנות את גבולות העיריות כדי ליצור 'צדק חלוקתי'

ועדת הפנים של הכנסת סיירה אתמול בדימונה יחד עם פרנסי העיר ובראשם ראש העיר, בני ביטון • ח"כ עטר: "המדינה לא ערוכה לתהליך פיתוח, אך למזלנו יש שינוי דרמטי במנהיגות ראשי הערים"

"הממשלה צריכה להשאיר תקציב לוועדת גבולות. רק כך ייעשו האיזונים הנכונים בין רשויות מקומיות חזקות לחלשות", כך אמר אתמול יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דוד אמסלם בסיור הוועדה בדימונה.

אמסלם הביע את התנגדותו לרעיון ה'תקצוב הדיפרנציאלי' שעורר לאחרונה סערה בקרב ראשי הרשויות החזקות. "הרעיון האווילי של תקצוב דיפרנציאלי רק מסכסך בין אנשים. המדינה חייבת, כמעשה ציוני, לחזק את הפריפריה בדגש על הפריפריה הרחוקה. יש פה הון אנושי טוב, אבל דווקא כשאתה משקיע בחינוך, אתה עלול לגלות, למרבה עוגמת הנפש, שהצעירים המשכילים עוברים לתל אביב".

קרא עוד:
[postim]

חבר הוועדה, ח"כ דני עטר, אשר שימש עד לכניסתו לכנסת כראש המועצה האזורית גלבוע, אמר כי "כמי שמכיר את השלטון המקומי אני יודע כמה תהליכי חשיבה, רגולציה, הנעה וחיבור נדרשים על מנת לבצע כל מה שאנחנו רואים היום בדימונה. המדינה לא ערוכה לתהליך פיתוח. למזלנו יש שינוי דרמטי במנהיגות ראשי הערים. אם לפני שנים רוב ראשי הרשויות היו עסקנים חסרי כישורים, היום יש שדרה יוצאת מהכלל של ביצועיסטים שמפתחים את המדינה".

ראש העיר סיפר לוועדה על מקורותיו הכספיים, המאפשרים לעירייה להציג תקציב מאוזן. הוא תיאר כיצד דרש תשלום ארנונה ראוי מהקריה למחקר גרעיני ולאחר שהוצע לו סכום שלא נראה לו, העירייה תבעה את קמ"ג בבית המשפט, שקבע שאין מדובר בסוגיה משפטית אלא פוליטית. ביטון עירב את מנכ"ל משרד רוה"מ ודימונה החלה לקבל כל שנה 21 מיליון שקל, אותם היא מחלקת בין הרשויות המקומיות בסביבה, כולל היישובים הבדואים. כיום הכנסות עיריית דימונה מארנונה עסקית עולות על הכנסותיה ממגורים.

(צילום ארכיון: הדס פרוש – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו