קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד • הרה"ח הישיש ר' חיים מרדכי ווידערקער זצ"ל מאנטוורפן

נלקח לבית עולמו במוצאי שבת קודש פרשת ויגש והוא בן 92 שנים • שרד את השואה האיומה והיה שותף בהקמתה מחדש של קהילת אנטוורפן המעטירה

ברוך דיין האמת: אנטוורפן החרדית איבדה את אחד מזקני החסידים ודמויות ההוד שבה, מחשובי חסידי טשורטקוב, הרב החסיד הישיש רבי חיים מרדכי ווידערקער זצ"ל, שנלקח לבית עולמו במוצאי שבת קודש פרשת ויגש והוא בן 92 שנים.

המנוח נולד בי"ט בכסלו תרפ"ד בעיר פשעמישל שבגליציה, לאביו הרה"ח ר' ישראל זצ"ל. בפשעמישל כיהן אז ברבנות זקנו, הגאון הצדיק רבי יהושע הי"ד, מחבר ספר חידושי מהרי"ו, אשר על ברכיו גדל וממנו ינק תורה וחסידות. בימי החורבן שתה את כוס התרעלה עד תומה, אך במשך כל שנות המלחמה הנוראה לא חיסר אף יום אחד מהנחת תפילין, מתוך מסירות נפש עצומה.

היה דבוק בלב ונפש לצדיקי בית רוז'ין בכלל ולאדמו"רי טשורטקוב בפרט – האדמו"ר רבי נחום מרדכי והאדמו"ר רבי שלמה, זכותם תגן עלינו. לאחר שהתיישב באנטוורפן הוסיף והתאבק בעפר רגליהם של האדמו"רים לבית פשעווארסק וחסה בצלו של הגאב"ד, הגאון הגדול רבי חיים קרייזווירטה זצ"ל

שנים מועטות לאחר החורבן נמנה בין מייסדי הקלויז של חסידי טשורטקוב באנטוורפן, שם קבע עיתים לתורה בימים ובלילות, עד יומו האחרון. בקרב בני הקהילה הלך שמו לפניו כרודף צדקה וחסד בכל נימי נפשו, פיזר נתן לאביונים בסתר וצדקתו עומדת לעד.

כמו כן זכה כמה פעמים בחייו להדפיס את ספר חידושי מהרי"ו על שולחן ערוך אורח חיים, אותו חיבר זקנו הגדול, הגאון הקדוש רבי יהושע, זכר צדיק לברכה וה' ייקום דמו.

וידערקעהר 2

במסע ההלוויה הספידו גאב"ד ירושלים, הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א, אשר הכירו מקדם בעת שבתו באנטוורפן. הגאב"ד העלה על נס מעשיו הטובים והכבירים של המנוח זצ"ל – בפרט בימים של אחר המלחמה – ואת אשר השאיר אחריו דורות ישרים ומבורכים, כולם לומדי ומרביצי תורה לשם ולתהילה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו