הקץ לאוטובוסים המתלקחים? מערכת כיבוי אוטומטית תותקן בכל אוטובוס בינעירוני

המערכת תותקן במנועי האוטובוסים, אשר מהם פורצות רוב השריפות • מנתוני משרד התחבורה עולה כי בשלוש השנים האחרונות אירעו עשרות מקרי שריפה אוטובוסים

החל ממחר (ו'), יחויב כל אוטובוס בינעירוני חדש שיעלה על הכביש, בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, שנועדה להגן על בטיחותם של הנוסעים, כך קובעת תקנה חדשה של משרד התחבורה, שנחתמה על ידי השר ישראל כץ.

על פי התקנה, כל אוטובוס בינעירוני בישראל, שגילו עד ארבע שנים, יחויב בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, בתא המנוע של האוטובוס. מדובר במערכת חדשה, המתבססת על תקן ישראלי, שנקבע בשנה האחרונה במכון התקנים הישראלי.

תקנות התעבורה החדשות קובעות עוד, כי כל אוטובוס המחויב בהתקנת מערכות כיבוי אש אוטומטיות, יידרש לבצע בדיקת כשירות שנתית במכון בדיקה לרכב, כתנאי לחידוש רישיון האוטובוס.

השר כץ החליט לחייב התקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית בכל האוטובוסים, בעקבות המלצות גורמים מקצועיים, ובכללם נציבות כבאות והצלה, שחייבו התקנת מערכת לגילוי אש בתא המנוע של האוטובוסים לנוכח הגידול בתופעה של שריפות אוטובוסים ברחבי הארץ.

קרא עוד:
[postim]

שר התחבורה ציין כי מדובר במערכת מצילת חיים שנועדה לצמצם את מקרי השריפה באוטובוסים ולחסוך בחיי אדם. יצוין כי בשלוש השנים האחרונות אירעו עשרות מקרי שריפה אוטובוסים. מהנתונים מתברר כי רוב השריפות החלו באזור המנוע של האוטובוס.

יצוין כי עוד לפני כשנה, הודיע אגף הרכב במשרד התחבורה לכל הגורמים בענף התחבורה והרכב, על החלטתו לשנות את התקנות, ולחייב אוטובוסים בינעירוניים להצטייד במערכות כיבוי אש אוטומטיות. מדובר בין השאר באיגוד ההיסעים, יבואני רכב, מפעילי תחבורה ציבורית, מועצת המובילים ואיגוד המוסכים.

(צילום ארכיון: אוראל כהן – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו