מיר התעטפה באבל: ראש הישיבה הג"ר רפאל שמואלביץ זצ"ל

ברוך דיין האמת: לאחר שנים ארוכות של מחלה קשה, הסתלק הערב לעולמו ראש ישיבת מיר, הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל • היה בנו של הגר"ח שמואלביץ זצ"ל וחתנו של הגר"א פרבשטיין זצ"ל, ר"י חברון • בן ע"ח שנים היה בפטירתו

בשורה מרה לעולם התורה: הגאון רבי רפאל הלוי שמואלביץ, מראשי ישבת מיר בירושלים, הסתלק הערב לישיבה של מעלה. בן 78 היה בפטירתו לאחר שנות ייסורים מרים.

הג"ר רפאל זצ"ל היה בנו חביבו של מרן הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, ראש ישיבת מיר, חבר מועצת גדולי התורה ומענקי היהדות בדור הקודם. הגר"ר היה מיוחס גם מצד אמו, שהייתה בתו של מייסד ישיבת מיר בארץ ישראל וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל.

נולד בליטא להוריו הדגולים, עמם התגלגל לשנחאי שבסין עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. כשהיה בן 9 עלתה משפחת שמואלביץ לארץ וכעבור מספר שנים נכנס הנער רפאל לישיבת מיר המתחדשת בירושלים, שם קנה תורה ויראה.

בהגיעו לפרקו נלקח אחר כבוד כחתן לבתו של הגאון רבי אברהם פרבשטיין זצ"ל, ראש ישיבת חברון וברבות הימים חבר מועצת גדולי התורה. הגר"א פרבשטיין היה חתנו של ראש הישיבה הנערץ, הגאון רבי יחזקאל סרנה זצ"ל.

שמו של האברך הלמדן והת"ח המופלג הלך לפניו ושנים מעטות לאחר נישואיו התמנה לר"מ בישיבת חברון. בהמשך הצטרף למערכת 'האנציקלופדיה התלמודית' והיה לאחד מראשיה – תפקיד אותו מילא בנאמנות ובמסירות במשך עשרות שנים.

בשנת תש"נ, עם פטירתו של דודו, הגאון רבי ביינוש פינקל זצ"ל, החל לכהן כראש ישיבת מיר לצד הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל. במשך שני עשורים תמימים העביר בישיבה 'שיעור כללי' פעמיים בכל שבוע – ביידיש ובעברית.

בשנים האחרונות חלה בניוון שרירים קשה, שהשתלט על גופו עד שהפסיק לתפקד. טיפול ניסיוני מיוחד הביא לשיפור משמעותי במצבו והיה נראה כי המחלה נעלמה כליל, אולם לא חלף זמן רב והמחלה התפרצה שוב ביתר שאת, בשבועות האחרונים הורע מצבו מאוד והוא אושפז בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, עד לפטירתו הערב בשיבה טובה.

הלווייתו תצא מחר בשעה 11:30 בבוקר מהיכל ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו