"להעמיד את הנוסע במרכז ולקדם את התחבורה השיתופית"

כך אמר ח"כ אורי מקלב במליאת הכנסת והזכיר את הדיון שקיימה ועדת המדע והטכנולוגיה בראשותו בנושא • "הנסיעה השיתופית תוזיל את עלויות המוניות בכ-30 אחוז ותביא לתחבורה ציבורית זולה, זמינה ושימושית הרבה יותר. זו בשורה גם לנוסעים וגם לנהגי המוניות"

"הוויכוח סביב קידום תחבורה שיתופית בישראל מוטעה. הנסיעה השיתופית במהותה אמורה לאפשר לאלו אשר יהיו מעוניינים להסיע במכוניתם כפי שנעשה היום בשוק המוניות. הליך זה יוזיל את עלויות המוניות בכ-30 אחוז ויביא לתחבורה ציבורית זולה, זמינה ושימושית הרבה יותר. זו בשורה גם לנוסעים וגם לנהגי המוניות". כך אמר היום ח"כ אורי מקלב, בדברים שנשא במסגרת 'נאומים בני דקה' במליאת הכנסת.

הוא הזכיר כי ועדת המדע והטכנולוגיה בראשותו דנה בנושא לפני מספר שבועות, כאשר הגורמים השונים שהופיעו בפני הוועדה הציגו את יתרונותיה הרבים של התחבורה השיתופית מבחינת מחיר הנסיעה בפועל, החיסכון בזמן עבור הנוסעים, הקטנת מספר כלי הרכב הפרטיים והעומסים בכבישים והירידה שתיגרם ברמת זיהום האוויר.

קרא עוד:
[postim]

"על משרדי הממשלה הרלוונטיים למצוא פתרונות שיאפשרו את השימוש בטכנולוגיות התחבורה השיתופית לרווחתם של כלל הנוסעים בתחבורה הציבורית ובתחבורה הפרטית בישראל, ולא לחפש דרכים להערים קשיים על מה שיכול להביא להקלה לציבור הנוסעים. משרד התחבורה צריך להיות הגורם המוביל את השינוי בתחום זה הקיים בכל העולם ולא להיות נגרר כל פעם מחדש אחר מציאות קיימת ", אמר.

"בסופו של דבר גם נהגי המונית צריכים להבין כי הגברת התחרות בתחום רק תוביל לעליית השימוש בשירות המוניות ולכן גם צריכים לתמוך ברעיון התחבורה השיתופית תוך השתלבות בתוכה. הטענות על בעיות בטיחותיות נדחו אף הן, משום שיש מנגנון פיקוח ורגולציה על כך. חובה לשים את הנוסע במרכז ולדחות כל שיקול אחר שאינו ענייני", סיכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו