בשורה להורי ילדים מיוחדים: המדינה תממן את ההסעות למועדוניות

הילדים יקבלו 'הסעה שלישית', שתאסוף אותם מהמועדונית בסוף היום ותביאם הביתה, במימון משרד האוצר ובאמצעות משרד החינוך

סוף לסאגת הסעות תלמידי החינוך המיוחד. יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם הגיע לסיכום עם משרד האוצר לפיו הוא יממן את "ההסעה השלישית".

משמעות ההסכמה היא כי ילדים בעלי צרכים מיוחדים, הזכאים למועדונית בשעות שלאחר הלימודים מחוץ לבית הספר, יקבלו הסעה שלישית, שתאסוף אותם מהמועדונית בסוף היום ותביאם הביתה, במימון משרד האוצר ובאמצעות משרד החינוך.

סוגיה נוספת בנושא הסעות התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים, עומד גם היא לבוא על פתרונה בקרוב: בהעדר תקנות המפרטות את נהלי ההסעות לילדים אלה, ילדים רבים מוסעים באופן לא בטיחותי ועל ידי נהגים ומלווים שלא עברו הסמכה ובדיקה.

קרא עוד:
[postim]

"לא בכל עניין צריך להמתין לתקנות", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם. "אם אלי"ן ממליצים על מפרט טכני של רכב הסעות על מנת שיתאים להסעת ילדים בעגלת נכים, לא חייבים להידרש לתקנות. פשוט במסגרת מאפייני המכרז תגידו מה אתם דורשים. אני משלם, אני דורש. תתאימו את המכרז לקליינטים".

אמסלם הודיע כי הוועדה הגישה הצעת חוק בעניין הסעות התלמידים. ההצעה תונח על שולחן הכנסת ביום ב' הקרוב ותוך 45 יום תעלה לוועדת שרים לחקיקה. "45 יום, זה הזמן שיש לכם להשלים סוף סוף את התקנות שיסדירו אחת ולתמיד את שלומם וביטחונם של הילדים הכי מוחלשים במערכת. אם לא תגישו לוועדה עד אז את התקנות, הוועדה תחוקק חוק מעל הראשים שלכם ואף אחד לא יוכל לסטות", הבהיר היו"ר. "הוועדה תדון בתקנות בעוד חודש, אם עדיין יהיו נקודות מחלוקת, נכריע כאן. אם התקנות לא יושלמו עד אז, נלך לחקיקה. הסיפור המביש הזה יסתיים תוך 45 יום כך או אחרת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו