אושר: עידן דיגיטאלי בקבלת חשבוניות במשרדי הממשלה

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה היום לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק עסקאות גופים ציבוריים-העברת מסמך בדרך דיגיטאלית של ח"כ מיקי לוי • כעת יחויבו ספקים לשגר חשבוניות מס אלקטרוניות למשרדי הממשלה

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה היום לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק עסקאות גופים ציבוריים-העברת מסמך בדרך דיגיטאלית של ח"כ מיקי לוי. עפ"י הצע"הח, ספקים יחויבו לשגר חשבוניות מס אלקטרוניות למשרדי הממשלה.

הצעת החוק קובעת כי בעסקאות למכירת נכס או למתן שירות בין המדינה או גוף מתוקצב, (משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מועצות דתיות, קופות חולים וכו') המדינה תחויב לקבל מסמכים רק בדרך דיגיטלית. עפ"י ההצעה, מסמך, הוא קבלה, חשבונית מס למעט חשבונית המשמשת תעודת משלוח, הודעת זיכוי או חשבונית. בשל מידע סודי, השב"כ והמוסד הוחרגו מהצעת החוק.

סמנכ"ל רגולציה ובקרה במרכז לשלטון מקומי מר כפיר כהן ביקש להחריג את הרשויות המקומיות מהחוק. לדבריו, "בטווח הזמנים המוצע, ובהעדר תקציב, עשרות רבות של רשויות, לא יוכלו לעמוד בהוראות החוק".

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב הציע להסמיך את שר האוצר לפטור גופים מהחוק. לדבריו "אם נפטור את הרשויות, ננציח את העובדה שיש רשויות מוחלשות, ובכך לא נאפשר להם התקדמות". מקלב קרא לשלטון המקומי "תשאפו לשינוי, ולא להעצמת הפער בין רשויות חזקות לרשויות חלשות" אמר מקלב.

ח"כ מיקי לוי אמר "אנחנו עושים היום עוד צעד חשוב במעבר לממשל דיגיטלי, בהגנה על הסביבה ובצמצום הבירוקרטיה הממשלתית שבה נתקלים ספקים במסגרת עבודתם עם משרדי הממשלה וגופים מתוקצבים, בגלל ניירת ושיטות עבודה ישנות".

לוי סיפר כי "הצעת החוק הזו נולדה לאחר התמונה שנגלתה בעיני בסיורים שערכתי במסגרת תפקידי כסגן שר האוצר בקדנציה הקודמת במשרדי רשות המיסים ברחבי הארץ. ראיתי את ערמות הקלסרים ואת דפי הנישומים המונחים על שולחנות פקידי הרשות, והבנתי את הפער בין העולם הדיגיטלי, למשרדי הממשלה. הגיע הזמן שגם משרדי הממשלה יתקדמו למאה ה-21 ונגיע לחזון של ממשל ללא נייר. לוי הודה ליו"ר הוועדה שסייע בקידום הצעת החוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו