פרשיית ריגול או עלילה? שני ישראלים נעצרו ברומניה

הסתבכות נוספת של ישראלים ברומניה: התקשורת המקומית במדינה מדווחת על מעצר שני ישראלים באשמת ריגול אחר בכירים במימשל. השניים עובדי חרברת סטארטאפ ישראלית בשם 'בלאק קיוב'. החברה אשרה את דבר המעצר וטוענת כי מדובר בעלילה

שני ישראלים עובדי חברת הסטראטאפ הישראלית "בלאק קיוב" נעצרו אתמול ברומניה בחשד לריגול לטובת ישראל. השניים יוצאי קהיליית המודיעין כמו כל עובדי החברה. ב'בלאק קיוב' אישרו את דבר המעצר אך מכחישים כי מדובר בפרשיית ריגול.

חברת בלאק קיוב היא מעין חברת חקירות עם מעל מאה עובדים, יוצאי קהילת המודיעין שיודעת לרגל אחר אנשים ובעיקר אחר מה שהם מסתירים והיכן הם עצמם מסתתרים. החברה מספקת שירותי מידע על אנשים. לבנקים וחברות בכל העולם, אנשי עסקים וממשלות.

לטענת החברה, השניים פעלו בשירות המימשל ברומניה לבדוק את יוש ראש הרשות למלחמה בשחיתות במדינה ולכן הופללו "בלאק קיוב היא קבוצת עילית בינלאומית המונה יותר ממאה עובדים של יוצאי קהילת המודיעין הישראלי אשר פועלת במקומות רבים בעולם ומלווה בייעוץ משפטי מקצועי בכל מדינה שבה היא פועלת." .

ומסבירים את דבר המעצר בגלל השגים משמעותיים של השניים "בשבועות האחרונים ביצעה החברה פרויקט עבור גורמי ממשל ברומניה לאיסוף ראיות המעידות על שחיתות חמורה במערכת הממשל הרומנית. במסגרת הפרויקט נעצרו שניים מעובדי החברה, שהגיעו להישגים משמעותיים. העובדים פעלו בהתאם לדין המקומי והחשדות נגדם הם שקר וכזב. אנו סמוכים ובטוחים שהאמת תתברר כבר בימים הקרובים והשניים ישוחררו חזרה לביתם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו