השר כ"ץ: אני מתחרט שהגנתי על בוחני הנהיגה

שר התחבורה ישראל כ"ץ אומר כי "ככל שאני נחשף למשמעת העבודה הקלוקלת של בוחני הנהיגה – כך אני מתחרט על שהכנסתי למכרז את הסעיף המגן על הבוחנים"

על רקע השביתה המתמשכת של בוחני הנהיגה, שבמסגרתה בוטלו עד כה כ-25 אלף טסטים לתלמידי נהיגה, מאיים שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לבטל סעיף מהותי במכרז – שיחייב את זוכיו להעסיק כל בוחן ותיק שיחפוץ בכך, ובאותם תנאי שכר.

"ככל שאני נחשף למשמעת העבודה הקלוקלת של בוחני הנהיגה – כך אני מתחרט על שהכנסתי למכרז את הסעיף המגן על הבוחנים", אמר כ"ץ. "אולי עדיף שנבטל את הסעיף, ושמפעיליו החדשים של מערך הטסטים יעסיקו רק בוחנים הראויים לכך".

יתרה מכך, כ"ץ מאשים את יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בהתערבות בלתי מקצועית בשביתת 130 הטסטרים. "ניסיתי להבין מדוע ניסנקורן מאפשר את ההשתוללות של בוחני הנהיגה, ונראה שזה קשור למניעים פוליטיים ולבחירות הקרבות לראשות ההסתדרות".

לפי הרפורמה המוצעת, את המערך הקיים של הטסטים יחליפו במהלך נובמבר 2016 שני זכיינים פרטיים – שייבחרו כבר ביולי הקרוב וייהפכו למעסיקי הבוחנים. לפי תנאי המכרז כיום, כ-70 מתוך 130 הבוחנים צפויים לעבור לשורות הזכיינים, ו-30 נוספים יישארו עובדי מדינה, על תקן מפקחים מטעם משרד התחבורה על המערך המופרט. יתר הבוחנים יפרשו לגמלאות, מטעמי גיל או "מוסר עבודה ירוד", לדברי משרד התחבורה. כ-6 בוחנים מושעים כיום, על רקע חשדות לקבלת שוחד ויחס בלתי הולם לנבחנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו