ח"כ מהמחנה הציוני: "לא נתייצב אוטומטית מאחורי הרצוג"

חבר הכנסת מיקי רוזנטל הבהיר כי "לא תהיה התייצבות אוטומטית מאחורי הרצוג", שכן לדבריו, "הדבר פוגע במפלגה" • הוא הביא דוגמה מתמיכת מפלגת העבודה במועמדותו של פואד בן אליעזר במירוץ לנשיאות

"להגיד שאנחנו מתייצבים באופן אוטומטי מאחורי הרצוג זו טעות", אמר היום חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) בדברים שנשא בהרמת כוסית בגבעתיים. הוא הוסיף כי "עומדת להרצוג חזקת החפות כמו לכל אזרח אחר ואנחנו צריכים לתמוך בו כל עוד ברור שאין צל כבד על מעשיו, אך אם יתברר אחרת נצטרך להתנער ממנו. זאת האמת וצריך להגיד אותה: לא תהיה התייצבות אוטומטית, היא מזיקה למפלגה".

בדבריו הזכיר, "לא מזמן ליווינו את המסע של פואד לנשיאות, וגם הוא השתמש באותה טרמינולוגיה של הרצוג – הוא היה 'בטוח בחפותו' – והתוצאה ידועה לנו". לדבריו, "הדבר הזה הסב נזק רב למפלגה". עם זאת, רוזנטל הדגיש כי "יש לי חיבה גדולה להרצוג ואני מתקשה להאמין שעשה את אותה טעות פעמיים, ולכן אני באמת מאמין שהדברים הם שולי שוליים".

"אנחנו לא אמונים על רשויות החוק, והן אלו שאמורות לבדוק את החשדות, אך עלינו לקבוע אמות מידה מדויקות מאוד למה שיקרה עם חלילה תיפתח חקירה פלילית או חלילה יוגש כתב אישום", המשיך, "אם מגישים כתב אישום כמובן שעל נבחר ציבור להתפטר; אם נפתחת חקירה בחשדות חמורים אז ראוי שאיש ציבור הגון ייקח חופשה או ישעה את עצמו, למרות שזה לא מחויב בחוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו