המערכת הפוליטית סוערת בעקבות גילוי המנהרה: "הממשלה מדברת והאויב מחטיף"

הרצוג תוקף את הממשלה: "פטפטנים; הנייה ודף לא פוחדים מבנט ונתניהו" • ליברמן: "כנראה שזו לא המנהרה היחידה שחצתה כבר את גבול ישראל"

גילוי מנהרת התקיפה בגבול רצועת עזה מעורר סערה במערכת הפוליטית. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, תקף את מדיניות הממשלה ואמר כי "בעבר היו בישראל ממשלות שראשיהם שתקו והאויב חטף. בשנים האחרונות יש בישראל ממשלות שרק מדברות והאויב מחטיף".

לדברי הרצוג, "אחרי צוק איתן הבטיח לנו הפטפטנים שתהיה הרתעה ושקט לשנים ארוכות, אבל מסתבר שהנייה לא פוחד מבנט ומוחמד דף לא עושה חשבון לנתניהו. הגיע הזמן להקים ממשלה בישראל שראשיה ישתקו ויתנו לאויב בראש".

יו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, אמר כי ״המנהרה שהתגלתה היא פגיעה קשה בריבונות הישראלית והוכחה נוספת לכך שמדיניות ההכלה שמובילים נתניהו ויעלון מאפשרת לחמאס להמשיך להתעצם, לפעול בשטח ומסכנת את חייהם של תושבי הדרום ואת ביטחונה שבסל מדינת ישראל. כנראה שזו גם לא המנהרה היחידה שחצתה כבר את גבול ישראל. אם לא תשתנה המדיניות החמאס ימשיך לחפור, להתחמש, להתעצם ולערער את יסודות הביטחון הישראלי״.

ראשי הרשויות בעוטף עזה הבהירו מצדם, כי גילוי המנהרה הוא בשורה טובה, אולם תחושת הביטחון שלהם ממשיכה להתערער: "עצם הגילוי מציב אותנו בפני מציאות מורכבת. מצד אחד, איתור המנהרה מבהיר שיש סיבה טובה לתחושת הדריכות המוגברת. מצד שני, אנחנו מברכים את מערכת הביטחון על השיפור ביכולות לאיתור מנהרות ולחיזוק ההגנה על תושבי הישובים צמודי הגדר.

"מבחינתנו, הגילוי החשוב, מהווה רק את ראשיתה של המשימה. אנחנו תובעים לסיים את הקמת המכשול, לכל אורך הגבול, על כל מרכיביו, במהירות הרבה ביותר. אנו ממשיכים  לשמור על שיגרת החיים וסומכים על מערכת הביטחון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו