סערה בלייבור הבריטי: כ-50 מחברי המפלגה הושעו בשל התבטאויות אנטישמיות

התסיסה נגד יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, גדלה והולכת עד כדי דרישה בגלוי להדיחו מתפקידו • "המפלגה צריכה לשקול אם מדובר בבעיה שיכולה להיפתר על ידי השעיות בלבד או שצריך מנגנון אחר ופעולות חזקות יותר כדי להתמודד עמה", אומרים בקהילה היהודית בבריטניה

 

התפרצות הגל האנטישמי במפלגת הלייבור הבריטית מסרבת לדעוך: כ-50 מחברי המפלגה הושעו בחשאי בחודשים האחרונים בעקבות התבטאויות אנטישמיות, כך חושף הבוקר ה'טלגרף'. אתמול הושעו שני נבחרי ציבור מטעם המפלגה בשל אמירות קשות נגד היהודים ובסוף השבוע שעבר הושעו כמה נוספים, בהם ראש עיריית לונדון לשעבר וחבר הפרלמנט, קן ליווינגסטון.

בתוך כך, התסיסה נגד יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, גדלה והולכת עד כדי דרישה בגלוי להדיחו מתפקידו. קורבין, המשמש כיו"ר האופוזיציה בבריטניה ומתכוון להתמודד בעוד כ-3 שנים על תפקיד ראש הממשלה, סירב לגנות את האמירות המזעזעות שנחשפו בימים האחרונים והתעקש כי "לא מדובר בבעיה ענקית" אלא ב"כמה אנשים שאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר".

ג'ונתן ארקוש, מראשי הקהילה היהודית בלונדון, הגיב לניסיונותיו של יו"ר הלייבור לטאטא את הסערה: "דבריו של קורבין הם בעיה בפני עצמה, והמפלגה צריכה לשקול אם מדובר בבעיה שיכולה להיפתר על ידי השעיות בלבד או שצריך מנגנון אחר ופעולות חזקות יותר כדי להתמודד עמה. מה שאנחנו רואים לצערנו היא בעיה משמעותית של חברי המפלגה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו