האסון במיאמי: הרה"ח הנגיד ר' יצחק רוזנברג ז"ל

אבל כבד ירד על קהילת סאטמאר בארץ ובעולם עם הגיעה הבשורה הקשה ממיאמי על פטירתם הטראגית של הרה"ח הנגיד ר' יצחק רוזנברג ז"ל והרה"ח ר' חיים פרנס ז"ל • קוים לדמותו של ראש הקהל דסאטמאר ר' יצחק ז"ל

הרב יצחק רוזנברג ז"ל בן 67 נולד בבני ברק והתגורר בוויליאמסבורג. הצליח מאוד בעסקיו בתחומי יזמות הנדל"ן ונחשב לגדול הסוחרים בארה"ב בתחום סחר בעץ וחומרי בנייה. עשרות משפחות חרדיות ובפרט חסידי סאטמאר התפרנסו בעסקיו השונים.

הרה"ח הנגיד ר' יצחק רוזנברג ז"ל היה נחשב כאיש החזק בחצר הקודש סאטמאר ומקורבו של כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמר הוא הצטרף לחסידות סאטמאר בערוב ימיו של ה'דברי יואל' זצוק"ל והפך לחסיד מן המניין, עם עלות מרן האדמו"ר ה'ברך משה' זי"ע על כס ההנהגה הוא מונה לחבר בהנהלת מוסדות יטב לב בארה"ק ואח"כ כסגן ראש הקהל בקהילה, לפני כשנתיים בקיץ תשע"ד כאשר הראש הקהל ר' בערל פרידמאן ז"ל הלך לעולמו מונה ע"י האדמו"ר שליט"א לכהן כראש הקהל של קהילת סאטמאר.

הוא נחשב כאחד מהתורמים הגדולים ביותר בחסידות. בהם ניתן למנות את בנין התלמוד תורה בירושלים שתרם ר' יצחק ז"ל, את היכל התורה 'היכל צבי רוזנברג' על שם אביו בקרית יואל שנועד ללימוד גרידא, שממנו למדו ועשו ונבו כדוגמתו היכלי תורה שנבנו ברחבי ארה"ב, בית המדרש סאטמאר בויליאמסבורג שנבנה בשנת תשנ"ו ועוד. וכן בנייתו של בית המדרש הגדול של סאטמאר בווילאמסבורג שנבנה בשנת תשס"ו וזכה אז לסיקור נרחב בתקשורת האמריקאית בגין הזמן הקצר שבנייתו נמשכה – שבועיים בלבד. ר' יצחק סיפק את חומרי הבניה ואת הכסף הנוסף שנדרש להשלמתו. ניתן לומר כי מאז פטירת האדמו"ר ה'ברך משה' זי"ע, לא היה פרויקט בסאטמאר שלא עבר דרך תמיכתו ועצתו של ר' יצחק רוזנברג ז"ל.

היום כאשר הוא היה במנוחה במיאמי פלורידה וישב יחד עם ידידו הרה"צ ר' חיים פרנס ז"ל מקרית יואל ליד חוף הים ברחוב 140 שבמיאמי פלורידה הגיע גל ענק שגרם לטביעתם והם נפטרו באופן טראגי לדאבון לב כל הקהילה.
photo_2016-05-18_08-11-00

מודעת אבל ר' יצחק רוזנברג

יצחק עם האדמו''ר יצחק ראזנבערג 1 יצחק ראזנבערג 2 יצחק ראזנבערג 3 יצחק ראזנבערג 5

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו