הרצוג: יחימוביץ הובילה מסע גס רוח

הרצוג אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שכינס הערב. הרצוג טען כי יחימוביץ עשתה ברית עם השמאל הקיצוני והבריחה מצביעים ממפלגת העבודה

לאחר הכישלון במו"מ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כינס הערב יו"ר המחנה הציוני בוז'י הרצוג מסיבת עיתונאים ובמהלכה תקף בחריפות את  חברת מפלגתו ח"כ שלי יחימוביץ "קודמתי בתפקיד הובילה מסע גס רוח, זאת שהתחננה להיות בעבר בממשלת נתניהו. דווקא היא. שהובילה בעבר את מפלגת העבודה לא בהצלחה יתרה, לא למדה את הלקח. היא תהיה חתומה על מינוי ליברמן לשר הביטחון" הרצוג אף האשים את יחימוביץ בהברחת מצביעים ממפלגת העבודה "נשיאת הפייסבוק האלימה אחראית לברית גלאון -יחימוביץ שהרחיקה את בוחרנו" אמר. הרצוג המשיך להתייחס גם להישגיו במו"מ עם נתניהו ובין היתר מנה את שורת ההישגים "ווטו על הבנייה בהתנחלויות, תום החקיקה הגזעני של סימון אוכלוסיות ואנשים, שורת הישגים כלכליים וחברתיים מרחיקי לכת, הובלת ההסדר על מתווה הגז, ניהול מדיניות החוץ של ישראל, פתיחה מיידית של מו"מ מדיני, כינוס ועידות שלום אזוריות, תיק החוץ, תיק הכלכלה ושבעה תיקים שונים. עם זאת אמר הרצוג, מרגע שהגענו לדרך ללא מוצא, ולאחר שדרשתי מנתניהו שכל הסיכומים יהיו כתובים ורה"מ נתניהו סירב, הודעתי מיידית על הפסקת המו"מ. הרצוג הבהיר "רציתי להיכנס לממשלה כדי להציל את המדינה ממשלת ימין מטורפת", כלשונו.

כזכור בשבוע האחרון התגברו המגעים בין נתניהו להרצוג על צירופו לממשלה, אך ברגע האחרון נתניהו במהלך פוליטי מבריק נפגש עם אביגדור ליברמן והציע לו שורה של הישגים פוליטים וביניהם את תיק הביטחון, תיק הקליטה והעלייה, וקידום חוק עונש מוות למחבלים. ליברמן סיכם עם נתניהו על הקמת צוות מו"מ שיקדם את המגעים בין הצדדים וכבר בימים הקרובים להצטרף לממשלה ובכך להרחיב את הממשלה מ61 חברי כנסת כיום ל67 חברי כנסת.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו