תקדים • מעונות בית יעקב יצטרפו לשביתה המתוכננת

לראשונה יצטרפו לשביתת המטפלות במעונות היום גם העובדות ברשת הגנים של בית יעקב • המטפלות דורשות שיפור בתנאי השכר • החרדיות לא ישבתו לפני השביתה הגדולה - ביום חמישי, ל"ג בעומר

לראשונה, החליטו ברשת מעונות היום של "בית יעקב" להצטרף לשביתת המטפלות במעונות, הדורשות להעלות את שכרן הזעום ולאפשר תוספת תקנים אשר ייקלו על עבודתן הקשה.

מי שקובע את שכרן של המטפלות ואת כמות העובדות בכל מעון, הם האחראים מטעם משרד הכלכלה המסבסדים את שכר הלימוד במעונות אלו, על מנת לאפשר להורים להשתלב בשוק העבודה.

ממידע שהגיע לידי כתב JDN, לפחות בחלק מהמעונות של רשת בית יעקב שלחו מכתב לאמהות עם הסבר על דרישותיהן ועם הודעה על כך שהן יצטרפו לשביתה הכללית ביום חמישי הבא, י"ח אייר – ל"ג בעומר.

יצויין כי שאר המעונות כבר פתחו בשביתה מזה למעלה משבוע. מידי יום נפתח המעון רק בשעה תשע בבוקר במקום בשעה שבע. המעונות של בית יעקב לא שבתו עד כה והם יצטרפו רק לשביתה בל"ג בעומר. עד כה, לא קיבלנו תגובה מרשת בית יעקב על הידיעה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לעצם השביתה ולטענות המטפלות: "משרדי האוצר והכלכלה מנהלים בשבועות האחרונים משא ומתן עם הארגונים המפעילים את מעונות היום, שבמהלכם הוצגו צעדים שיסייעו לארגונים, כמו הפחתת הביורוקרטיה לתוספת כיתה למעון חדש, סיוע בגיוס מטפלות באמצעות משרד הכלכלה והקלת הדרישות לקיום בחינות חיצוניות. אנו קוראים להמשיך במשא ומתן ללא שביתות ועיצומים כדי שלא לפגוע בהורים ובילדים".

ממשרד הכלכלה נמסר: "משרד הכלכלה לא מתקצב את הארגונים, אלא את ההורים. שכר הלימוד מפוקח ונקבע על ידי ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר והכלכלה, וכולל, בין היתר, את רכיב שכר המטפלות — כך שהעלאת שכר המטפלות, משמעו העלאת שכר הלימוד להורים, אלא אם יימצא פתרון תקצוב אחר על ידי האוצר. משרד הכלכלה קובע את התקינה במעונות בהתבסס על המלצות ועדת הסטנדרטים, ושיפור היחס בין מספר המטפלות למספר הילדים נושא בחובו עלויות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו