האיש שהמליץ להעמיד לדין את ליברמן הצטרף ליש עתיד

מהמשטרה לפוליטיקה: ראש אגף חקירות מודיעין לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', כינס היום מסיבת עיתונאים יחד עם יאיר לפיד והודיע על הצטרפותו למפלגת יש עתיד

עד שאביגדור ליברמן החליט להצטרף לקואליציית נתניהו, נראה היה כי הוא הופך להיות שותפו החדש של יאיר לפיד. היום, נראה כי השניים הפכו להיות אויבים זה לזה.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה היום בצהריים הכריז ראש אגף חקירות מודיעין לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס, יואב סגלוביץ', על הצטרפותו למפלגת 'יש עתיד'. סגלוביץ' שירת כ- 30 שנה במשטרה במהלכן הקים את היחידה למאבק בפשיעה כלכלית ואת יחידת לה"ב 433 שטיפלה בסדרת פרשות שחיתות מרכזיות בישראל.

בין היתר עמד סגלוביץ' בראש הצוות שחקר את אביגדור ליברמן בפרשת חברות הקש – ואף המליץ להעמידו לדין. בתחילת 2015 אמר סגלוביץ באירוע שבת תרבות בבאר שבע כי היועץ המשפטי טעה בכך שלא קיבל את המלצת המדינה להעמיד את ליברמן לדין.

לדבריו, צוות החוקרים שהוא עמד בראשו, סבר שיש מקום להעמיד את ליברמן לדין: "תיקים ציבוריים בהם נידונים מקרים של בכירים, נבחרים ואישי ציבור ראויים להתברר בבית המשפט ולא להסתיים בהסדר טיעון. ליברמן הוא חשוד שהיה צריך להעמיד לדין על עבירות שביצע".

בפתח מסיבת העיתונאים ברך לפיד את סגלוביץ' על ההחלטה שלו להצטרף למפלגה ואמר: "ההצטרפות של ניצב סגלוביץ היא חלק ממהלך גדול יותר שאנחנו מובילים נגד הפוליטיקה הישנה והמקולקלת בישראל. כי ישראל זקוקה לשינוי ואנחנו באנו לשנות. יש לנו פוליטיקה מושחתת ומשחיתה, מפלגת ומסכסכת, שמעודדת קיצוניות במקום להלחם בה, שבמקום לעזור לאזרחים מבזבזת את הכסף שלהם על עצמה, על השחיתויות שלה, על ג'ובים למקורבים, על משרדי ממשלה מיותרים, על מיליארדים לצרכים פוליטיים במקום טובת המדינה".

ניצב בדימוס, יואב סגלוביץ שהצטרף היום למפלגת 'יש עתיד', הסביר מדוע החליט להצטרף לעשייה הציבורית ואמר: "שנים רבות שירתתי במגזר הציבורי כעובד ציבור. בתפקידי האחרון כראש אגף חקירות ומודיעין. הרצון להשפיע על הכיוון והדרך לא מיצה את עצמו. לאחר מחשבה והתבוננות בנעשה, ברור לי כי מי שרוצה להמשיך ולהשפיע, נכון "שירד מהגדר" וייכנס לעשייה. המתרחש בשבועות האחרונים רק חיזק את החלטתי. נראה כאילו אנו חלק ממשחק, חלק מקרקס שבו מריעים ללהטוטנים ללא קשר לחוקים ולכללים הבסיסיים ביותר של הוגנות, אמת פשוטה ויושר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו