האם זה מה שיגרום להרצוג להיכנס לממשלה?

על אף הפיצוץ בשיחות וההצהרות התקיפות של יו"ר המחנ"צ נגד כניסה לממשלה, במערכת הפוליטית מעריכים כי המילה האחרונה בנושא טרם נאמרה

לא אומר נואש: 'ישראל ביתנו' כבר הצטרפה לקואליה, הרצוג מצהיר בתקיפות ש"אין על מה לדבר", במחנה הציוני שורר קונצנזוס נגד חבירה לנתניהו – ורק נתניהו מוסיף להאמין כי הקמת ממשלת אחדות אפשרית בהחלט.

גורמים בכירים במערכת הפוליטית מעריכים כי זו הסיבה לכך שנתניהו מוסיף לשמור את תיקי החוץ והכלכלה – כמו גם תיקים נוספים – ברשותו.

ראיה לכך ניתן למצוא בהתרחשות הבאה: לפני מספר ימים דרש יו"ר 'כולנו, שר האוצר משה כחלון, מנתניהו שיעניק את תיק הכלכלה למפלגתו. "אם ליברמן מקבל שני תיקים על חמישה ח"כים, הרי ש'כולנו' זכאית לארבעה תיקים על עשרה ח"כים. ואם לא ארבעה תיקים, אז לפחות שלושה תיקים משמעותיים", טען כחלון.

אלא שנתניהו סרב לדרישה – המוצדקת לכאורה – בטענה הבאה: "אני מתכנן מהלך אזורי משמעותי בהובלת סיסי. זה לא מהשפה ולחוץ, גם ליברמן בענין", פתח נתניהו והוסיף: "במצב דברים שכזה אין ספק שהרצוג והחלק הפרגמטי במחנה הציוני יכנסו לממשלה. צריך לשמור להם תיקים".

העובדה שכחלון קיבל את הדברים מוכיחה, לטענת הגורמים, כי מהלך אזורי גדול עשוי לצאת לדרך בתקופה הקרובה וכי אחת מהשלכות המשנה שלו תהיה הקמת ממשלת אחדות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו