המשבר הבא: נתניהו התחייב לרפורמים לקדם הפשרה בכותל

ראש הממשלה נפגש הערב עם ראשי התנועה הרפורמית והודיע להם כי הוא מחוייב למתווה שאושר בממשלה, לה מתנגדים מרנן ורבנן גדולי ישראל • הרפורמים מזהירים: התנגדות תוביל למשבר עולמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב בפגישתו עם ראשי התנועה הרפורמית כי הוא תומך במתווה הכותל המערבי כפי שכבר אושר על ידי שרי הממשלה.

על פי הוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, הודיעו חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות לראש הממשלה כי הם מתנגדים לפשרה אשר תביא לשליטת הרפורמים על קטע מרחבת הכותל ולהכרה רשמית בהם.

בהודעה רשמית של התנועה הרפורמית לאחר פגישתם עם ראש הממשלה, נכתב כי "יישום מלא של מתווה הכותל הוא מקרה מבחן לעקרון הציוני שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, על כל חוגיו וקהילותיו. אנו מברכים את ראש הממשלה שחזר על התחייבויותיו לקידום המתווה, אך כפי שהובהר בפגישה הציפייה שלנו היא להתקדמות בשבועות הקרובים".

"המשך גרירת הרגלים ביישום המתווה יוביל להחרפת המתיחות באזור הכותל ולדרישה חד משמעית של התנועות הלא אורתודוכסיות לחלוקה מחודשת של רחבת הכותל הקיימת לרחבת תפילה נפרדת ולרחבת תפילה שוויונית. זו היא ההזדמנות של ראש הממשלה להעניק תוכן ממשי להצהרותיו שכל יהודי ירגיש בנוח במדינת העם היהודי".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית אמר לאחר הפגישה כי "הפגישה היתה טובה ורצינית. רוה"מ מחוייב למתווה והחלטת הממשלה עומדת בעינה. ברור לכולם כי אם מתווה הכותל קורס מדובר על פגיעה אסטרטגית בביטחון מדינת ישראל. מדינה שלא עומדת בהסכמים שהיא חתומה עליהם היא מדינה חדלת פירעון. אין שיעור לגודלו של המשבר עם יהודי התפוצות אם לא ימצא פתרון מהיר ומכובד למשבר הזה".

"לצערי, ייתכן ואנו עומדים רגע לפני אירוע שהוא מהחמורים שידעה מדינת ישראל עם אוהביה ותומכיה מעבר לים. אין לי ספק שראש משלת ישראל, שמאמין במתווה הפשרה בכותל, שמבין היטב שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה קרע עם יהודי התפוצות, ידע להביא את המשבר לסיום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו