חיפה: חסידי צאנז מרחיבים את גבולות הקדושה

בהתרגשות רבה קיבלו היום קהל חסידי צאנז המתגוררים בעיר את הבשורה המשמחת על חתימת הסכם רכישת בנין חדש נוסף ​למוסדות • היום לאחר סיום תפילת מנחה הסבו ל'לחיים' וריקוד לרגל המאורע.
קהילת צאנז בחיפה המתפתחת מונה כיום כ 150 אברכים כשיש עדיין עשרות נוספים שלהם דירות בעיר ויצטרפו בהמשך לקהילה.

לפני 3 שנים נוסדה בעיר תלמוד תורה דרכי אבות ה 11של חסידי צאנז אשר שוכנת במבנים שכורים באזור החרדי בעיר.

היום, לאחר מו"מ ממושך בין העסקנים נחתם הסכם רכישת מבנה ברח' הגיבורים שבשכונת חליסה ששימש בעבר את הרב מחליסה זצ"ל וכעת נגאל לטובת בנין הת"ת.

בצאנז בכלל סוגרים מעגל עם רכישת המבנה, היה זה לפני 60 שנה בשנת תשט"ו אז הגיע הרבי מצאנז זי"ע לביקור ראשון בארץ כשמיד עם נחיתתו בארה"ק הצפין מיד לתפילת שחרית בבית מדרש זה שם שימש כסנדק לבנו של הרב מחליסה זצ"ל לאחר התפילה.

אברכי הקהילה הנרגשים הגיעו היום לתפילת מנחה בהיכל כשעם סיום התפילה הסבו ל'לחיים' וריקוד לרגל המאורע.


בתמונות: המבנה החדש שנרכש ומסיבת הלחיים לרגל המאורע.

resized_המבנה (1) resized_המבנה (2) resized_הרבי מצאנז זיע בביקורו הראשון בישראל בבית כנסת חליסה אברכי הקהילה בתפילת מנחה וריקוד היום בצהרים (3) אברכי הקהילה בתפילת מנחה וריקוד היום בצהרים (4) אברכי הקהילה בתפילת מנחה וריקוד היום בצהרים (5)
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה, התורה מחזרת על אכסניה שלה.
כיוצא חליסה אין בלבי מילים להודות להשי"ת שהמקום נגאל ע"י חסידישע ערליכע אידן.
מי שיודע על מה מדובר, זו הרי היתה שכונה מלאה סופרים וחכמים, והיה כואב הלב לראות כבלע את הקודש, כאשר המקום נשלט בידי זרים. וב"ה אנו זוכים לראות עדנה. כאשר ישיבת גור כבר שנים נמצאת בחליסה, ולאחריה תלמוד תורה דחסידי סערט ויז'ניץ, ולא מזמן התבשרנו שבית הספר בית יעקב גור עברו למשכנם החדש במקום, וגם בביהמ"ד של הרב קנר מטשעחויב זצ"ל אוכלס בכולל, וכעת הביהמ"ד המרכזי של השכונה הופך למקום תורה, ב"ה וברוך שמו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו