מחיר העקרונות: מדוע החרדים משלמים יותר עמלות לבנקים?

נתונים מתוך הדו"ח השנתי של בנק ישראל מלמדים כי אלו המבצעים את שירותי הבנק בעזרת מכשירים שאינם כשרים, משלמים עמלות נמוכות יותר מאשר הציבור החרדי משתמש במכשירים אלו

בנק ישראל פרסם היום את הדו"ח השנתי שלו. עיון בנתונים המתפרסמים בו מעלה כי הציבור החרדי משלם עמלות גבוהות יותר מרעהו החילוני המבצע את אותם פעולות בנקאיות.

מהדו"ח עולה כי "מחירי השירותים הבנקאיים למשקי הבית הלכו וירדו בשנים האחרונות, מאחר שהלקוחות עוברים לצריכת שירותים פיננסיים באמצעים ישירים – כגון האינטרנט, האפליקציות בטלפון החכם והמכשירים האוטומטיים – הם נהנים מכך שהשימוש באמצעים אלה זול אף יותר".

בשל העובדה שהציבור החרדי נמנע מכל שימוש במכשירי הסלולרי שאינם מיועדים רק לדיבור כפי הוראת מרנן גדולי ישראל שליט"א, המשמעות היא שהחרדים אינם נהנים מההזלות כפי שאר האוכלוסייה במדינת ישראל.

מן הדו"ח עולה עוד כי המרווח הפיננסי (הפער בין הריבית שהבנקים משלמים ללקוחות על פקדונות, לבין הריבית שהם גובים על ההלוואות שהם מעניקים) הגבוה ביותר הוא בעסקים הקטנים, 4.2%, כפול מהממוצע במערכת הבנקאות.

לעומת זאת, בעסקים הגדולים המרווח הוא 2.38%. בהלוואות למשקי בית שאינן משכנתאות המרווח גבוה גם כן, 2.85%. מנגד, בתחום המשכנתאות בו ישנה תחרות גדולה ומודעות של הצרכן שבודק היטב לפני שהוא בוחר הצעה, המרווח הוא כמעט הנמוך ביותר מבין המגזרים, 1.6% בלבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו