עתירה לבג"צ נגד שר התחבורה: הפעל תחבורה ציבורית בשבת

בעתירה מציגים העותרים את מפת חילולי השבת בישראל בכל הקשור לתחבורה הציבורית וטוענים כי "השר נמנע לגמרי מלעסוק בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת תוך שעולים פגמים מהותיים וחוסר סבירות בהתנהלותו".

עתירה ראשונה מסוגה תוגש מחר לבג"צ בענין הפעלת התחבורה ציבורית בשבת, אף שבג"צ ברבות השנים כבר דן בנושא לא מעט פעמים, הרי שהפעם כך נראה מהות העתירה שונה בתכלית, כאשר היא מופנית נגד שר התחבורה עצמו השר ישראל כץ.

בעתירה דורשים העותרים מבג"צ כי יורה לשר התחבורה לפעול למען הפעלת מערך התח"צ גם בשבת בכפוף לאי פגיעה בסטטוס קוו, העותרים סוברים כי "העובדה שאין תחבורה ציבורית בשבת היא מעילה בתפקידו של שר התחבורה ופגיעה באינטרס הציבורי", עוד טוענים העותרים כי "השר נמנע לגמרי מלעסוק בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת תוך שעולים פגמים מהותיים וחוסר סבירות בהתנהלותו".

העותרים מציינים בגוף העתירה את מפת חילולי השבת באמצעות התח"צ בישראל, מהם עולה כי בשבת מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עולה באופן משמעותי. עוד נמצא כי מתוך 331 קווים שיש להם רישיון חוקי מטעם משרד התחבורה לנסוע בסופי שבוע פועלים רק 141, רובם ביישובים ערבים, אף אחד מהם לא מגיע לבתי החולים ורק בודדים ליישובים מרוחקים.

השר כץ התייחס לנושא ואמר כי "צריך למצוא כלים שלא נוגדים עקרונות, כמו מוניות השירות, בלי לפגוע בעיקרון הסטטוס-קוו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו