המח"ט נגד החייל היורה: "לא הייתה הצדקה לירי"

בבית הדין הצבאי ביפו מתנהל הבוקר דיון בעניינו של החייל היורה, אלאור אזריה • מח"ט יהודה שפרש אמש, אל"מ יריב בן עזרא, סיפק עדות דרמטית נגד אזריה: "לא נשקפה לו כל סכנה, הוא אמר שמחבלים צריך להרוג"

אזריה מסתבך: אל בית הדין הצבאי ביפו, שם מתנהל הבוקר דיון בעניינו של החייל היורה, אלאור אזריה, הגיע הבוקר מח"ט יהודה, אל"מ יריב בן עזרא, במטרה לספק עדות מרשיע בעניינו.

בן עזרא, שפרש אתמול מתפקידו, הוא הקצין הבכיר ביותר שהעיד בפרשה עד כה.

"אני לא רואה הצדקה מבצעית לירי של החייל. הירי לא היה מוצדק כי הוא מתקיים במצב שבו אין סכנת חיים, וככל שצפיתי בסרט הבנתי זאת בצורה טובה יותר אל מול התנהגות האנשים בזירה, אל מול השיח, אל מול תחקירים שעשינו. בכל השלב הראשוני לא הגיעה אליי טענה לחשש ממטען. רק בצהריים שמעתי על כך דרך התקשורת", הוא אמר בעדותו.

עוד בנושא:

פרשת החייל היורה • תיעוד חדש מגלה כי הסכין נבעטה לכיוון המחבל

בן עזרא ציין כי "בשום שלב לא עלה בפניי חשש ממטען בציר הפיקודי. אף אחד לא פנה אליי בזירה לגבי חשש ממטען. הגעתי לזירה, ניגש אליי יוני בלייכר, הרבש"צ של היישוב היהודי, ואומר לי שהיה ירי חריג באירוע שעליי לבדוק אותו. הוא מתאר לי שאחרי שהסתיים האירוע היה ירי שלא ברור למה בוצע. אני קורא למג"ד שמשון, סא"ל דוד שפירא, ואומר לו שיבדוק את מה שיוני אמר לי. אחרי דקה וחצי המג"ד חוזר אליי ואומר לי שמדובר באירוע חמור מאוד. המג"ד והמ"פ מתארים לי את הירי שהיה בזירה", העיד המח"ט.

לדבריו, "אנו מסכמים שאתחקר באירוע גם מבחינה משמעתית. כעבור כמה דקות של שיח עם מפקדת האוגדה הוא מעדכן אותי שאני לא יכול לבצע את התחקיר ושזה עובר לבדיקת מצ"ח".

יצוין כי במהלך הדיון שנערך אתמול העיד לטובת החייל נהג האמבולנס עופר אוחנה שהגיע ראשון לזירה, במטרה לפנות את המחבל הפצוע לבית החולים, לשם קבלת טיפול רפואי ואף תיעד את הארוע בזמן אמת, התפרץ אביו של החייל מתוך כאב וקרא לעבר העיתונאים כי המערכת עושה יד אחת על מנת להפליל את בנו, "בשביל מה שלחתי אותו לקרבי" קרא האב "איפה ראש הממשלה, היכן המערכת שתגונן עליו – אני דורש משפט צדק, רק משפט צדק" הוסיף האב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו