חוק העמותות יובא היום לאישור הכנסת

הדיון במליאה סביב ההצעה צפוי להימשך על פני שעות ארוכות, בשל אלפי הסתייגויות שהוגשו על ידי סיעות האופוזיציה

לאחר אינספור התכתשויות בין האופוזיציה לקואליציה סביב החוק המדובר, ולאחר התערבותו הישירה של ראש הממשלה בניסוח ההצעה ולאחר דיונים ארוכים ועידכונים בחוק המוצע, החוק השנוי במחלוקת אותו יזמה שרת המשפטים, "חוק העמותות", יובא היום לאישור בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הצעת החוק מחייבת חובת גילוי ודיווח לעמותות וארגונים הנתמכים על ידי ישות מדינית זרה, הצעת החוק מכוונת בעיקר אל מול עמותות שמאל קיצוני הממומנות ע"י גורמים אירופאים וגורמים אנטי ישראליים ברחבי העולם, המבקשים באמצעותם להשפיע על דעת הקהל בישראל.

יצויין כי הצעה עצמה כפי שתובא במהלך היום לאישור הכנסת, שונה במהות מהכוונה הראשונית של יוזמיה, על פי ההצעה המקורית, ביקשו יוזמי ההצעה לחייב נציגי עמותות שמאל המבקרים במשכן הכנסת, לענוד על דש חולצתם 'תג זיהוי', מה שעורר כצפוי סערה ציבורית נרחבת.

תומכי ההצעה סוברים כי אין כל מניעה או פסול בכך שעמותה או ארגון כל שהוא יהיו ממומנים באמצעות גורם זר, ובלבד שתנוהל בשקיפות בכך שאזרחי ישראל כמו גם תומכי אותן עמותות יידעו מהן מטרותיה ומניעיה הנסתרים ואלו גורמים זרים מחוץ לישראל עומדים מאחוריה ומנווטים את דרכה.

לאור ההתנגדות העזה שמעוררת האופוזיציה סביב הצעת החוק, הוגשו אלפי הסתייגויות והדיון סביב ההצעה צפוי להימשך שעות ארוכות.

תמר נויברג, פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו