מבוכה למשטרה: שוחרר קטין שנעצר בעוון עליה להר הבית

הקטין ש'צו הרחקה' מההר שהוצא נגדו הסתיים יום לפני כן, סורב לעלות להר ומשהשמיע קול מחאה נעצר ונלקח לחקירה • המשטרה ביקשה הארכת מעצר של שבועיים

המשטרה סופגת היום מבוכה נוספת בבית המשפט, כאשר שופטת בית משפט השלום בירושלים דוחה את בקשתה להרחיק קטין שנעצר בשבוע שעבר סמוך להר הבית ובמקביל להאריך את מעצרו ב – 15 יום.

המשטרה טענה בפני ביהמ"ש כי הקטין הינו מסורב עלייה להר הבית ומשכך החליט כצעד עוקף ומתריס לקיים סיבוב שערים מחוץ לשערי ההר.

משהגיע לשער הברזל וביקש להיכנס להר ונענה בשלילה, פנה לעבר השוטרים ובצעד מתריס שאל מדוע מוסלמים יכולים להיכנס להר בעוד ליהודים אינה מתאפשרת הכניסה, או אז ביקשו אלו את פרטיו והודיעו לו כי הוא מעוכב שכן קיים נגדו צו הרחקה מהר הבית.

על אף הסבריו של הקטין כי מועד צו ההרחקה שנמסר לו הסתיים יום לפני כן, נלקח הקטין לתחנת המשטרה שם עמדו השוטרים על טעותם, עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לתחנה ע"מ לייצג את העצור ולדרוש את שחרורו אך נאמר לו כי על אף הטעות ישאר הצעיר במעצר לאחר שהוחלט להאשימו ב"הפרת שלום הציבור".

כעבור מספר שעות שוחרר הקטין והתבקש להגיע לדיון בעניינו שנערך היום, במהלך הדיון ביקשה המשטרה מביהמ"ש להרחיקו מההר ל-15 יום, אולם השופטת קבעה כי אף שלטענת המשטרה שאל הקטין שאלות שהינם ברוח הפרת הסדר הציבורי אולם שאלות אלו נשאלו באקט של מחאה עקב מעצרו הבלתי מוצדק וכי אין בשאלות הללו כדי להפר את שלום הציבור, השופטת הסבה את לבה לעובדה שבזמן המעצר לא נכחו בזירה אנשים נוספים,.

השופטת כאמור דחתה את בקשת המשטרה להרחיק את הקטין מההר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו