מיום ראשון הקרוב: הנסיעה בכניסה לירושלים תהפוך לסיוט

הדרך לרכבת המהירה עוברת בעומסי תנועה כבדים: ביום ראשון הקרוב יחלו העבודות להקמת חניון תת קרקעי ענק לנוסעי הרכבת העתידית • מפת התנועה ותחנות התח"צ יעברו שינוי דרסטי • כל הפרטים

דחפורים וחסימות: ביום ראשון הקרוב מתחילות העבודות להקמת חניון תת קרקעי בשדרות שז"ר – הציר בין בנייני האומה לבין התחנה המרכזית. עבודות החפירה יתבצעו על ידי חברת מוריה במהלך כמעט כל השבוע, יום ולילה – 24 שעות. מדובר בעבודות תשתית והכנה, הכוללות דחפורים ופועלים, לקראת הקמת הפרוייקט לבניית מעבר תת קרקעי עבור נוסעי התחבורה הציבורית של הרכבת הקלה והמהירה, שצפוייה לעבור במקום וחניון תת קרקעי עם כ-1,300 מקומות חניה.

המנהרה התת קרקעית תיבנה מתחת לשדרות שז"ר וזו תהפוך למחלף רב מפלסי. במסגרת המחלף, תתאפשר בחלקה העליון של השדרה הנהיגה לתחבורה ציבורית, שבילי אופניים, מעבר רכבות קלות, רציפי העלאה והורדת נוסעים לרכבים ושטח ציבורי רחב להולכי רגל. במפלס השני תפעל מנהרת תנועה לכלי רכב פרטיים ומתחת למנהרת התנועה, יוקם החניון.

במסגרת עבודות התשתית יצומצמו נתיבי הנסיעה ויירשמו שיבושי תנועה. בין השאר תחנות האוטובוסים עבור משתמשי התחבורה הציבורית בבנייני האומה יוזזו וימוקמו סמוך לגשר המיתרים. התנועה תצומצם מ-4 ל-3 נתיבים בכל כיוון. העבודות יתבצעו מגשר המיתרים ועד אזור משרד החוץ הישן.

הקמת החניון התת קרקעי כאמור, היא חלק מפרוייקט רובע העסקים החדש "הכניסה לעיר" שהעירייה מקדמת. בחברת עדן מציינים כי הפרוייקט צפוי להביא לפיתוח התחבורה באזור ולהפיכת הכניסה לירושלים למרכז התחבורה המשולב הגדול בישראל.

השד לא כל כך נורא • צפו: סיכום השנה הראשונה של פרויקט 'הרכבת הקלה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו