"אוצרים בידיהם מידע רב" • בנט ושקד יסבכו את נתניהו?

בצל הדיווח על סיום הבדיקה המשטרתית בעניינו של ראש הממשלה והעברת החומר להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, חושף העיתונאי יואב יצחק כי שר החינוך ושרת המשפטים עשויים להעיד בענין • "הם עבדו בלשכת רה"מ ביחד עם הרו ונחשפו למידע נפיץ"

עם סיום הבדיקה המשטרתית בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עברה ההכרעה באשר להמשך התהליך ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

תשומת הלב התקשורתית מתמקדת, מן הסתם, בשאלת החקירה של ראש הממשלה ובני משפחתו באזהרה – כן או לא, אלא שהעיתונאי יואב יצחק חושף ב-News1 כי עוד קודם לכן יידרש מנדלבליט להכרעה סבוכה לא פחות.

מדובר בשאלת זימונם של שר החינוך, נפתלי בנט ושרת המשפטים, איילת שקד, למסור עדות בחקירה המתקיימת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפרשת ארי הרו.. לטענתו של יואב יצחק, בסביבתו של נתניהו עוקבים בדאגה ומודעים לסיכון זה.

ממתינים למנדלבליט • המשטרה השלימה את הבדיקה בענין נתניהו

"בידי בנט ושקד מידע משמעותי העשוי לשפוך אור על שיטות עבודתו של ארי הרו ועל שימושים שנעשו בכספי תרומות, מתורמים מסוימים. הם נחשפו למידע הנפיץ, כולל תשלומים בגין הוצאות אישיות שמומנו מכספים שהתקבלו מתורמים עלומים, מכוח תפקידם והנסיבות אליהן נקלעו:

איילת שקד שימשה בשנים 2008-2006 בתפקיד מנהלת לשכתו של בנימין נתניהו, בתקופה שעמד בראש האופוזיציה. במסגרת תפקידה היא גייסה את נפתלי בנט, שמונה לראש לשכתו של נתניהו;

בתקופת עבודתם בלשכת נתניהו הם קיימו יחסי עבודה עם ארי הרו. מכוח תפקידם הם נחשפו למידע רב, כולל שימושים פרטיים שנעשו בכספי תרומות מתורמים ספציפיים;

ארי הרו שימש כיועצו של נתניהו לקשרי חוץ והממונה על גיוס תרומות בחו"ל", מסביר יצחק.

יואב יצחק מסכם כי "היועמ"ש מנדלבליט הוא שיכריע האם עדותם של בנט ושקד אכן נחוצה, ואם כן – האם ומתי לגבות מהם עדות. עדותם נדרשת ולו כדי להזים מידע בעייתי שעלה בחקירה נגד נתניהו. למהלך זה משמעות רבה, שכן בנט ושקד הם שניים מהשרים הבכירים בממשלתו של נתניהו".

קרא עוד בנושא:

דיווח: המשטרה מצאה במחשב של הרו חומר נגד נתניהו

בסביבת נתניהו משוכנעים: "החקירה תסתיים בלא כלום"

בחשאיות ובזהירות: כך מתנהלת הבדיקה בפרשת נתניהו החדשה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו