בטלפון האדום והמסווג: השיחות בין נתניהו להרצוג נמשכות

בצל ההכחשות הנמרצות מצד הגורמים המעורבים נחשף בסוף השבוע כי ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה מוסיפים לשוחח ביניהם בניסיון להביא לכניסת המחנ"צ לממשלה • וגם: נקודת המחלוקת שתוקעת את המגעים • לסיפור המלא

הכחשות? "לא היו הדברים מעולם"? לפחות לפי החשיפה של העיתונאי אמנון אברמוביץ' בערוץ 2 מדובר בשקר והתנערות מוחלטת מהמציאות מצידו של יו"ר האופוזיציה ו'המחנה הציוני', ח"ע יצחק (בוז'י) הרצוג.

אמש חשף אברמוביץ' בערוץ 2 כי ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה מוסיפים לנהל ביניהם מו"מ קדחתני על הצטרפות לממשלה של המחנ"צ או חלק ממנה – גם לאחר החשיפה לפני כשבוע על פגישות שהתקיימו בקיסריה, חשיפה שהוכחשה ע"י הרצוג ואנשיו. ע"פ הדיווח, התקשורת בין השניים נעשית בטלפון האדום והמסווג, בו לא נהוג לעשות שיחות פוליטיות.

הרצוג, כך נטען, "הבהיר בשיחות כי נושא התיקים שיינתנו למפלגתו אינם עיקר המחלוקת. כל המשא ומתן לאחדות עוסק בנושא המדיני ומתנהל בקודים בין השניים: כשכונס הקבינט לדבר על בניה בשטחי C, הרצוג ידע; כשנתניהו היה בארה"ב ואמר שהוא לא פוסל צעדים חד צדדים, הרצוג ידע על זה אבל בנט – כלשונו – "ירה לו כדור בין העיניים"".

"לאחר השיחות שהוכחשו, ניתן לומר כי כל המחלוקת היא על הנכונות של נתניהו לומר בפומבי את מה שהשניים אומרים בשיחות ביניהם", מסכם אברמוביץ'.

חודשו המגעים להקמת ממשלת אחדות • במחנ"צ קוראים להרצוג להתפטר

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בחשאיות לפחות פעם אחת עם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בקיסריה.

ע"פ הדיווח, נתניהו לא מתכוון להוציא את הבית היהודי מהקואליציה, אבל ייתכן שהוא שואף לנצל את ההיחלשות המשמעותית של הרצוג בסקרים ולצרף אותו במחיר נמוך יחסית לממשלה.

עוד דווח כי נתניהו אף מעוניין להראות לבכירי מפלגתו שמעוניינים בתיק החוץ שהמגעים בנושא עם המחנה הציוני נמשכים. יש לציין כי בנוסף מופעל על נתניהו לחץ בינלאומי משמעותי לצרף את הרצוג לממשלה – זאת לקראת החודשים הבאים בהם צפוי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לסיים את כהונתו – וייתכן שישאף לעשות זאת על ידי נקיטת צעד מדיני משמעותי.

הפרסום עורר מהומה גדולה במפלגתו של הרצוג שהכחיש – כאמור – מכל וכל את הדיווח.

היה או לא היה? פרטים נוספים על פגישת נתניהו הרצוג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו