מקלב מסביר: מדוע המפלגות החרדיות מאמינות לרה"מ ולא לשר כץ

חרפת חילולי השבת: בצל הפתרון המסתמן למשבר, מסביר ח"כ אורי מקלב מדוע הטענות בענין מופנות דווקא לשר התחבורה • דרעי: "אנחנו לא מפרקים קואליציה שהיא חלק מאיתנו"

משבר חילולי השבת נראה כרגע בדרך לפתרון וכעת מסכמים הח"כים החרדים יממה אינטנסיבית מול ראש הממשלה, שר התחבורה ואנשיהם.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, תיאר בראיון ל'קול חי' את השתלשלות האירועים. "לא הייתה שום דרישה לפטר את השר כץ אבל כל בכיר בליכוד יודע שאין ממשלה בלי חרדים. וכל מי שמתיימר להיות מנהיג צריך לדעת שיש לנו זיכרון לטווח ארוך.

שר התחבורה הוליך אותנו שולל. אנחנו לא מפרקים קואליציה שהיא חלק מאיתנו. אנחנו זה הקואליציה ואנחנו נדאג שמהיום אין ולא יהיו חילולי שבת. אני לוקח על זה אחריות".

בדבריו שיבח דרעי את ח"כ אורי מקלב על עירנותו. "למזלינו יש את ח"כ הרב מקלב שעלה על התוכניות הללו שנעשו מאחורי גבינו ודאג ליידע את כולם", דברי דרעי.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, הסביר מדוע המפלגות החרדיות לא דרשו את פיטוריו של כץ. לדברי פרוש, "להעניש שר או לדרוש לפטר שר על חילולי השבת יעבירו מסר שהעניין הוא פוליטי או אישי. שבת זה עניין ערכי מהותי. הדרישה שלנו מראש הממשלה זה לזכור ששינוי הססטוס קוו הוא שיוני של בסיס ההסכם הקואליציוני איתנו".

ואילו ח"כ אורי מקלב הדגיש כי למרות שהמפלגות לא דרשו לפטר את כץ "יש לנו משבר אמון קשה איתו". לשאלה מדוע הם מאמינים לגרסתו של נתניהו הוא השיב: "עובדה שהוא עזב הכל כדי לטפל במשבר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו