פסגה רוסית? הפלסטינים מכחישים כי אבו מאזן נאות להיפגש עם נתניהו

בעוד גורמים ברוסיה מדווחים בסיפוק כי הצליחו לשכנע את יו"ר הרש"פ להשתתף בפגישת פסגה עם רה"מ, גורמים ברשות טוענים כי ישראל טרם נענתה ל"תנאים המקדימים" שהציבו לקיום הפגישה • "לא נשרת את נתניהו במסע יחסי הציבור שלו"

האם תתקיים בסופו של דבר פגישת הפסגה המתוכננת בין נתניהו ליו"ר הרשות אבו מאזן, בחסות הקרמלין, תלוי את מי שואלים.

בעוד ראש הממשלה, נענה בחיוב להצעה הרוסית לקיום פסגה אזורית בניסיון לקדם את תהליך השלום, ואמר כי הוא "מוכן תמיד לפגוש את אבו מאזן, ללא תנאים מוקדמים", הרי שמנגד, לגבי היענותו של אבו מאזן להצעה, מתחולל קרב גרסאות בין נציגי הרשות הפלסטינית שהודיעו כי הם מסתייגים מן הידיעה, לבין גורמים ברוסיה שטוענים כי קיבלו אישור עקרוני לכך.

סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", ציטטה אתמול גורם פלסטיני שטען כי "אבו מאזן מוכן להיוועד עם נתניהו", אך מנגד טוען גורם בכיר ברש"פ כי אלו עדיין לא קיבלו את תשובת ישראל לתנאים שהציבו לקיום פגישה כזו.

לדברי אותו גורם, ברשות הציבו שלושה תנאים שבמידה וימולאו ע"י ישראל, יביא הדבר להיענות חיובית מצידם להשתתף בוועידה, ברשות דורשים כתנאי ראשון את הקפאת התנחלויות, קיום הפעימה הרביעית של שחרור האסירים והסכמת ישראל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

"אין טעם בקיום פגישה רק לשם קיומה, פגישות התקיימו למכביר כשבכל אחת מהן נתלו תקוות גדולות, אך האכזבות היו לא פחות, אם לא מוגדרת תכלית לפגישה הרי שאיננו מעוניינים לשרת את נתניהו במסע יחסי הציבור שלו". הוסיף הגורם.

מי שמרכז בימים אלו את מירב המאמצים ופועל רבות לקיום הפגישה הוא סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב המבקר באזורינו בשליחותו של הנשיא ולדימיר פוטין.

במהלך היום צפוי בוגדנוב לבקר ברמאללה, כאשר במהלך יום האתמול, נפגש עם ראש הממשלה נתניהו. בוגדנוב צפוי לעדכן את הרשות לגבי תשובתה של ישראל באשר לדרישות המקדימות שהציבה.

בהודעה שפורמה מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "במהלך הפגישה עם בוגדנוב הציג רה"מ את עמדתה של ישראל לפיה הוא מוכן להיפגש בכל זמן וללא תנאים מוקדמים ובהתאם לכך שוקל את הצעתו של הנשיא פוטין לקיום הפגישה האזורית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו