הזיגזג הפוליטי: מופז לא המציא את השיטה

שיטת ה'זיג-זג', היא אבן היסוד בפוליטיקה הישראלית, ומשמעות הדבר שאין כל קשר בין אמירת הפוליטיקאים, לבין המעשים בשטח. השאלה היא רק לאיזה צד 'לזגזג'

שיטת ה'זיג-זג', היא אבן היסוד בפוליטיקה הישראלית, ומשמעות הדבר שאין כל קשר בין אמירת הפוליטיקאים, לבין המעשים בשטח. השאלה היא רק לאיזה צד 'לזגזג'. מי ש'מזגזג' לצד הנכון – זה הצד של התקשורת ה'נכונה', אזי הוא מוגדר כפוליטיקאי אמיץ, הקורא את המפה ומבין שדברים שרואים משם, מהכסא הגבוה, לא רואים מלמטה, כאשר מסתובבים בתוככי העם. אבל אם חלילה וחס, יעז פוליטיקאי 'לזגזג' לכיוון הלא-נכון, או אז הוא עלול למצוא עצמו על המוקד התקשורתי ולהפוך ללעג ולקלס.

מנחם בגין, מנהיג מחנה הימין במשך שנים, האיש שהבטיח להקים את ביתו בתוככי סיני, בעיר הנבנית ימית, היה זה שהורה לצבא להרוס אותה עד היסוד, בהסכם השלום שחתם עם מצרים. דומה כי בפוליטיקה הישראלית עוד לא היה 'זגזוג' מסוגו של בגין, ועד היום זוכרת אותו התקשורת השמאלנית כמי שבשעת מבחן ידע להתעלות מעל הצהרותיו והבטחותיו, ולחתום על הסכם שלום תוך פינוי סיני 'עד הגרגיר האחרון'.

בגין הוא רק דוגמא אחת לפוליטיקאים שהפכו את עורם בין לילה. יצחק רבין הבטיח לתושבי הגולן שלעולם לא ייסוג מהגולן, מה שלא הפריע לו להבטיח זמן לא רב לאחר מכן לנשיא אסד, לרדת מן הגולן עד לכנרת. מזלם של תושבי הגולן, שאסד לא קיבל את ההצעה בגלל מחלוקת על כמה מאות מטרים. שלא לדבר על אריאל שרון, אף הוא כבגין, מנהיג הימין הבלתי מעורער, שהצהיר כי "דין נצרים כדין תל-אביב", ואמנם הוא לא נסוג מתל-אביב ולא החריב אותה עד היסוד, אבל נצרים היא זיכרון היסטורי ישן לעוד שיא של 'זגזוג'.

כך מתנהלת הפוליטיקה הישראלית, ואיש אפילו אינו מצפה מפוליטיקאי לעמוד במילתו. אין יותר טבעי מאשר פוליטיקאי שיפר את הבטחתו לבוחריו, או ישנה את עמדתו ברגע אחד. איך אמר פעם ראש ממשלה אחד? הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים. העיקר, כמובן, שהשינוי בעמדות יהיה לצד ה'נכון' של המפה. נתאר לעצמנו פוליטיקאי ממחנה השמאל, שהיה נלחם כל ימיו נגד ההתנחלויות וכאשר היה מגיע לשלטון היה מצהיר כי הגיע למסקנה שההתנחלויות תורמות לביטחון מדינת ישראל, ולכן יש להרחיב אותן. האם מישהו בכלל יכול לתאר כיצד הייתה התקשורת 'סוקלת' אותו ולא סולחת לו לעולם על ה'זגזוג'?

שאול מופז הוא בסך הכל עוד פוליטיקאי שהלך בדרך קודמיו, ולמד מהם שאין כל קשר בין אמירות למעשים. אז מה אם הוא הצהיר ערב הבחירות לראשות 'קדימה' שאין בכוונתו להצטרף בשום מצב ובשום תנאי לממשלת נתניהו? אז מה? בשביל מילה כזו או אחרת, הוא צריך להתרסק בבחירות? בשביל הבטחה לבוחרים, הוא צריך למצוא עצמו בתור ללשכת התעסוקה? זה נכון שמופז 'זגזג' לצד ה'לא נכון' וזו טעות כמעט בלתי נסלחת, אבל להוציא עליו שם רע, כאילו והוא הראשון שהפר הבטחות? זו הוצאת שם רע על כל הפוליטיקאים הבכירים שהמציאו את השיטה הישראלית כיצד לשטות בבוחרים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה יש לכם מיתד נאמן? האם אתם אתר של יתד נאמן?

בטח זה שלנו ! מה עכשיו נזכרת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו