גלנט מסרב לבקשת כחלון לעבור ממשרד השיכון למשרד הכלכלה

בין כחלון לגלנט שוררים יחסים עכורים שמקורם בחוסר אמון הדדי • גורמים ב'כולנו': "כחלון אינו מעוניין להצטייר כמי שפועל בכוחנות ומבקש להגיע להבנות הרחק מעיני התקשורת"

במערכת הפוליטית יודעים מזה זמן על מערכת יחסים עכורה שהתפתחה בחלוף הזמן בין שר השיכון יואב גלנט ליו"ר מפלגתו שר האוצר משה כחלון. עם זאת ייאמר כי השניים הצליחו במשך זמן רב, לשמור פרופיל נמוך בענין, ולהחזיק אותו מתחת לרדאר הציבורי והתקשורתי.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', "המשבר החל כאשר גלנט שהינו בעל רקע ביטחוני עשיר, הבין בעת המשא ומתן להרכבת הממשלה כי כולנו לא תקבל לידה תיק ביטחוני בכיר, ואף לא חברות בקבינט המדיני־ביטחוני. כחלון רצה לממש את הבטחותיו לבוחרים, במיוחד בתחום הדיור, ולכן בחר לקחת לידיו את משרד הבינוי והשיכון ואת תיק הגנת הסביבה, בו ראה כמשרד בעל חסמים משמעותיים לתוכניות דיור בעלות היקפים גדולים".

המשבר החריף כאשר עם הקמת הממשלה, נטל יו"ר המפלגה כחלון שהתמנה לשר אוצר, את מרב הסמכויות ממשרד השיכון והעבירם למשרד האוצר וכן ל'קבינט הדיור' שהקים, כך שגלנט, שהיה אמור להיכנס למשרד המשפיע ביותר בתחום הדיור, הפך לדמות פחות חשובה וכמעט ללא יכולת השפעה על פתרון מצוקת הדיור בישראל.

יצויין, כי מטבע הדברים, גם בין גלנט ליו"ר 'קבינט הדיור' אביגדור יצחקי, שוררים יחסי אמון השואפים לאפס, זאת לאחר שגלנט רואה ביצחקי כמי שנוגס בפועל בסמכויותיו.

זו הסיבה שכחלון מבקש להעביר את גלנט מתפקידו ב'שיכון' לטובת 'משרד הכלכלה', שם לדברי כחלון יהיה לגלנט את מרב ההשפעה על תהליכים שיובילו להורדת יוקר המחיה ועוד.

כאמור על פי הדיווח כחלון וגלנט נפגשו בשבוע שעבר, בניסיון של יושב ראש המפלגה לשכנע את גלנט לעבור ל'כלכלה', אך לפי שעה הביע את סרובו.

בסביבתו של גלנט טוענים, כי הוא מסרב לנטוש את משרד השיכון מאחר והוא סבור, כי עליו להשלים את הרפורמות בהן החל, כגון תוכניות מחיר למשתכן ו'הדיור הציבורי' שנותרו עדיין בשליטתו ותחת סמכויותיו.

גורמים ב'כולנו' סבורים, כי לפי שעה כחלון אינו מעוניין להצטייר כמי שפועל בכוחנות ולפיכך מבקש להגיע להסכמות.
עם זאת במידה ויעלה בידיו הדבר, יבקש למנות לתפקיד את חבר סיעתו ח”כ אלי כהן או את איש אמונו אביגדור יצחקי המכהן כרגע כראש מטה הדיור באוצר.

נזכיר, כי אין זו הפעם הראשונה בה מדובר על חילופי משרדים בקרב שרי סיעת 'כולנו', רק לפני כחודשיים כשערך רה"מ סבב המינויים בהם אייש את שלל התיקים שהיו עד אז תחת ידיו, סיכם נתניהו עם כחלון כי זה יעביר את המשרד להגנת הסביבה בו הוא החזיק מאז התפטרות אבי גבאי, ובתמורה לכך יועבר ל'כולנו' משרד הכלכלה המוקטן, זאת לאחר שחלק ה'תעסוקה' של המשרד הועבר לידיו של שר הרווחה חיים כץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו