עקיצות הדדיות והכפשות: ברק ונתניהו מתכתשים, שוב

רה"מ ושר הביטחון לשעבר שב ותוקף הבוקר את נתניהו: "ההיסטוריה תשפוט את הצלחת ראשי הממשלה" • נתניהו לא נותר חייב ועקץ את ברק: "הושלך אחרי קצת יותר משנה לא רק על ידי העם אלא על ידי מצביעיו שלו"

ראש הממשלה נתניהו ממשיך בסדרת הראיונות לכלי התקשורת בישראל ובראיון הבוקר לגל"צ, עם סיום פגישותיו עם המועמדים לנשיאות בארה"ב, כי חשוב שאזרחי ישראל יידעו כי לא חשוב מי שייבחר, מצפה להם ידיד או ידידה בבית הלבן – חשוב שנהיה מתאומים ככל האפשר. כיצד אפשר למנף בחיוב את השינויים בעולם הערבי.

נתניהו השוהה עדיין בארה"ב, התבקש להתייחס למתקפה נגדו בישראל בענין השוואת משפחת החייל אלאור אזריה למשפחות שכולות והבהיר, "לא ביקשתי לעשות שום השוואה ולא תיתכן שום השוואה בין מצבים של הורים במצבים כאלו או אחרים, למצבים של הורים במצבים מסויים. אכן היתה זו אמירה לא מוצלחת זה נכון, ולכן הבעתי צער בפני מי שפירש את דבריי אופן שגוי.

כאן עבר רה"מ לתקוף את העיתון 'ידיעות' שיצא אתמול במתקפה נגד רה"מ בעמוד השער. "יש מי שעיוות את דבריי במכוון. עיתון מסויים. אם הוא קורא לעצמו עיתון. לוקח את כל עמוד השער, ומה הוא עושה עם עמוד השער, 'כתבה' מעוותת. כתבת שקר ורשע ומנסה ליצור את ההקבלה הזאת בכח, אז אני אומר, אני לא התכוונתי ליצור את ההקבלה הזאת, אבל הם כן התכוונו, בוודאות, ליצור את החיבור השיקרי הזה. זה כבר לא עיתון, זה כבר 'פראבדה'.

נתניהו התבקש להתייחס לביקורת שהשמיע נגדו בענין הזה רה"מ ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, ואמר: "ראש הממשלה המוצלח ביותר שהיה לנו, שהושלך אחרי קצת יותר משנה לא רק על ידי העם אלא על ידי מצביעיו שלו, מוטב שלא יטיף הטפות לגבי ניהול המדינה".

כשנשאל נתניהו, מה מניע אותו (את ברק) השיב בציניות, "זהו סוד מיסתורי עצום", מה יכול להניע אותו כל כמה שבועות. יש שלטים מיסתוריים הקוראים 'רוץ ברק, רוץ' תצטרכו לעשות על כך תחקירים מיסתוריים.

בהמשך התבקש ברק להשיב על דבריו של נתניהו ואמר: כי "ההיסטוריה תשפוט את הצלחת ראשי הממשלה, אינני חושש. אני עשיתי דברים גם במחיר קיצור כהונתי. הלוואי שמי שעסקו בהסתה נגד רבין היו מתעסקים בשינוי עבור האזרחים ולא בהטרדות". אמר ברק כשהוא מכוון לנתניהו.

"אישית אמשיך לפעול לפקיחת עיני הציבור לגבי התנהלותו של נתניהו. לגבי מניעי – יש לי ילדים ונכדים ואני דואג לעתיד המדינה ולמבוי הסתום שנתניהו מוביל אליו, תוך ניסיון לרסק את ערכי צה"ל ואת חופש התקשורת". אמר.

ברק הבהיר כי בכוונתו להמשיך לעורר את הזירה הציבורית נגד התנהלותו של רה"מ, "אני מתכוון לפעול לפקיחת עיני הציבור. נתניהו יודע לנאום, יש לו נאומים מרגשים, מחממים את הלב, אבל אף אחד בעולם לא מאמין שנתניהו מתכוון למה שהוא אומר.

"הוא אומר שישראל כאילו מכוונת את כל העולם, מה שלא באמת נכון. אבל ישראל ככוח חזק במזרח התיכון יכלה לנצל את זה לדיון עם המדינות המתונות באזור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו