נתניהו: "ביקשנו מבית המשפט דחיה של 7 חודשים בנושא עמונה"

לבקשת הפרקליטות מבג"צ נוספה חו"ד חסויה של השב"כ המלמדת כי "דחיה, תאפשר פינוי רגוע יותר של עמונה גם אם התושבים מכריזים שיסרבו להתפנות" • נתניהו: "אנחנו מדינת חוק ואני מניח שבסופו של יום גם המתיישבים יפעלו באחריות"

בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת התייחס נתניהו לסוגיה הנפיצה בענין עמונה וגילה כי המדינה הגישה בקשה מבג"צ להארכת מועד הפינוי בשבעה חודשים נוספים.

"הבוקר ביקשנו מבית המשפט דחיה שהיא חשובה בעיני בנושא עמונה – כדי לטפל בנושא בצורה אחראית. אנחנו מטפלים בנושא בצורה מושכלת כמו במקרים אחרים. אנחנו מדינת חוק וכל אחד צריך לזכור זאת. אני מניח שבסופו של יום גם המתיישבים יפעלו באחריות. הם יודעים שלא תהיה ממשלה יותר אוהדת להתיישבות מזו הנוכחית", כך רה"מ.

בבקשת המדינה נאמר עוד, כי "המדינה סבורה שישנם טעמים כבדי משקל המצדיקים את הארכת התקופה עליה הורה בית המשפט למימוש צווי ההריסה, כדי לאפשר למדינה להשלים את הפעולות הנחוצות לצורך העתקת עמונה ממקומה הנוכחי לאחד משני אתרים חלופיים – האחד באיזור עמונה עצמה והשני באיזור שבות רחל".

על פי הדיווחים, בפניית המדינה לבג"צ שהוגשה באמצעות הפרקליטות נחשף כי ברשות המדינה חוות דעת של שרות הביטחון הכללי והמל"ל, הטוענות כי דחייה לשם היערכות מקסימלית, תאפשר פינוי רגוע יותר של עמונה גם אם התושבים מכריזים שיסרבו להתפנות".

"מחוות הדעת עולה יתרונו המובהק של קידום פתרון הסדרי לפינוי עמונה, ולמצער פתרון שייתכן כי יפחית מאוד את רמת ההתנגדות שתהיה כרוכה בפינוי – עמדה זו מבוססת על הערכת גורמי שירות הביטחון הכללי והמטה לביטחון לאומי כעולה מחוות דעת חסויות שניתן יהיה להעבירן לבית המשפט", נאמר בפניית המדינה לבג"צ.

כאמור בבקשה הודגש כי "אין עסקינן בבקשה להסדרת עמונה במיקומה הנוכחי. הבקשה נסובה כולה על מועד הפינוי ועל הצורך הממשי במתן זמן נוסף לצורך העמדת חלופות שהמשיבים מקווים כי יהיה בכוחן למנוע או להפחית התנגדות ממשית לפינוי".

יחד עם זאת מציינת הפרקליטות כי במידה והבקשה תידחה, פסק הדין יכובד ועמונה תפונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו