הצטרפו לסיור מצולם: מאריכים את כביש חוצה ישראל צפונה

פרוייקט הארכת כביש 6 צפונה של "שפיר" ושותפתה האיטלקית "פיצרוטי" כולל שלוש מנהרות, ארבעה מחלפים חדשים, זרוע מזרחית אל כביש 77 החדש וחיבור בקצהו הצפוני אל מחלף סומך • הצטרפו לסיור מצולם באדיבות "שבתשתיות"
תחילת הסקירה בהדמיית מחלף העמקים. מחלף זה טרם תועד בדף ובשלב זה מדובר בהכנה בלבד לסקירות הבאות. כפי שצוין בדברי התודה, "ינון - תכנון ייעוץ ומחקר" על כל ההדמיות שמופיעות בסקירה.
תחילת הסקירה בהדמיית מחלף העמקים. מחלף זה טרם תועד בדף ובשלב זה מדובר בהכנה בלבד לסקירות הבאות. כפי שצוין בדברי התודה, "ינון – תכנון ייעוץ ומחקר" על כל ההדמיות שמופיעות בסקירה.
והנה מחלף שכן יזכה למילים ראשונות בסקירה זו: מחלף תל קשיש.
והנה מחלף שכן יזכה למילים ראשונות בסקירה זו: מחלף תל קשיש.
הפורטל הצפוני במנהרת יקנעם. בפתח המנהרה המערבית (ימנית בתמונה) כבר מבחינים בחידוש. במה שמשמשת את העובדים להתקנת קונסטרוקציית הדיפון הסופי של דפנות המנהרה.
הפורטל הצפוני במנהרת יקנעם. בפתח המנהרה המערבית (ימנית בתמונה) כבר מבחינים בחידוש. במה שמשמשת את העובדים להתקנת קונסטרוקציית הדיפון הסופי של דפנות המנהרה.
טוב, מספר לא מבוטל של ימים חלף מאז הסיור. בינתיים, הספיקה תבנית הדיפון להתקדם אל תוך המנהרה ולבצע שתי יציקות סגמנטים.
טוב, מספר לא מבוטל של ימים חלף מאז הסיור. בינתיים, הספיקה תבנית הדיפון להתקדם אל תוך המנהרה ולבצע שתי יציקות סגמנטים.

15027758_714606062024535_6803341889255340831_n

שרוול האוויר של המפוח עובר דרך הפיגום ע"מ לא להפריע למלאכת התקנת הקונסטרוקציה. מי שמכיר קצת מנהרות, שואל את עצמו בוודאי היכן עבודות האיטום. ובכן, מנהרת יקנעם היבשה קיבלה מהגאולוגים פטור חביב מביצוע שלב זה. המשמעות - קיצור לוחות הזמנים בהשוואה להקמת מנהרה "רטובה".
שרוול האוויר של המפוח עובר דרך הפיגום ע"מ לא להפריע למלאכת התקנת הקונסטרוקציה. מי שמכיר קצת מנהרות, שואל את עצמו בוודאי היכן עבודות האיטום. ובכן, מנהרת יקנעם היבשה קיבלה מהגאולוגים פטור חביב מביצוע שלב זה. המשמעות – קיצור לוחות הזמנים בהשוואה להקמת מנהרה "רטובה".
נישת מערכות (כיבוי אש במקרה דנן) סמוך לפתח המנהרה. עוד ניתן לראות את הקונסטרוקציה שהותקנה על קירות המנהרה.
נישת מערכות (כיבוי אש במקרה דנן) סמוך לפתח המנהרה. עוד ניתן לראות את הקונסטרוקציה שהותקנה על קירות המנהרה.
מנהרה מקשרת אחת מתוך שמונה של מנהרת יקנעם, שאורכה מסתכם ב-1700 מ'.
מנהרה מקשרת אחת מתוך שמונה של מנהרת יקנעם, שאורכה מסתכם ב-1700 מ'.
קטע ראשון של יציקת רצפה. עליו יונחו מצעים ועליהם האספלט שיימצא במפלס שני מטרים גבוה יתר. בכל מנהרה ייסללו שלושה נתיבים.
קטע ראשון של יציקת רצפה. עליו יונחו מצעים ועליהם האספלט שיימצא במפלס שני מטרים גבוה יתר. בכל מנהרה ייסללו שלושה נתיבים.
קונסטרוקציה ליציקת ה"קיקר" שמשמש נקודת תמיכה ומוצא לעבודות תבנית הדיפון.
קונסטרוקציה ליציקת ה"קיקר" שמשמש נקודת תמיכה ומוצא לעבודות תבנית הדיפון.
כ-550 מ' של כרייה הושגו עד כה בכל פורטל של מנהרת יקנעם. קצב הכרייה משתנה בהתאם למסלע והוא עשוי לנוע בין 10 עד 20 מ' לשבוע עבודה. סיום הכרייה של מנהרת יקנעם צפוי אי-שם במרץ-אפריל 2017.
כ-550 מ' של כרייה הושגו עד כה בכל פורטל של מנהרת יקנעם. קצב הכרייה משתנה בהתאם למסלע והוא עשוי לנוע בין 10 עד 20 מ' לשבוע עבודה. סיום הכרייה של מנהרת יקנעם צפוי אי-שם במרץ-אפריל 2017.
מכונה זו קודחת אופקית בחזית הכרייה. אל הקדחים מושחלים צינורות פיברגלס באורך חמישה מ' ואליהם מוזרם דייס. מטרת שלב זה לחזק את חזית הכרייה בעת ביצוע הכרייה ולמנוע ע"כ קריסה של החזית אל הכלים ההנדסיים. כאשר הכרייה מתקרבת לקצה הצנרת שהושחלה, מופסקת הכרייה, מושחלת צנרת חדשה וחוזר חלילה.
מכונה זו קודחת אופקית בחזית הכרייה. אל הקדחים מושחלים צינורות פיברגלס באורך חמישה מ' ואליהם מוזרם דייס. מטרת שלב זה לחזק את חזית הכרייה בעת ביצוע הכרייה ולמנוע ע"כ קריסה של החזית אל הכלים ההנדסיים. כאשר הכרייה מתקרבת לקצה הצנרת שהושחלה, מופסקת הכרייה, מושחלת צנרת חדשה וחוזר חלילה.
תמונה "איכותית" של חזית הכרייה במנהרה המזרחית של הפורטל הצפוני. הכרייה מבוצעת בשיטה קונבנציונלית ובשימוש באגרים ו-Road header
תמונה "איכותית" של חזית הכרייה במנהרה המזרחית של הפורטל הצפוני. הכרייה מבוצעת בשיטה קונבנציונלית ובשימוש באגרים ו-Road header
אחד הקטעים המורכבים לניהול וביצוע בפרויקט נמצא לטעמי דווקא בכניסה אליו. כאן יוקם מחלף יקנעם. הצומת שנראה בתמונה יוסט דרומה וכביש 6 יטפס על גשר שיחלוף מעל רחוב הכרמל (הרחוב שמוביל למפעל "אסם"). בשלב זה נראות הכנות לכניסה לביצוע כלונסאות הגשר. חלקם של הכלונסאות מבוצע היום וחלקם יבוצע לאחר הסטת התנועה (שימו לב למבתר שנחצב). כארבע הסטות תנועה יידרשו עד להשלמת התנוחה הסופית של מחלף יקנעם. על הדרך מוקם בו גם מובל מים. מספיק מסובך, לא?
אחד הקטעים המורכבים לניהול וביצוע בפרויקט נמצא לטעמי דווקא בכניסה אליו. כאן יוקם מחלף יקנעם. הצומת שנראה בתמונה יוסט דרומה וכביש 6 יטפס על גשר שיחלוף מעל רחוב הכרמל (הרחוב שמוביל למפעל "אסם"). בשלב זה נראות הכנות לכניסה לביצוע כלונסאות הגשר. חלקם של הכלונסאות מבוצע היום וחלקם יבוצע לאחר הסטת התנועה (שימו לב למבתר שנחצב). כארבע הסטות תנועה יידרשו עד להשלמת התנוחה הסופית של מחלף יקנעם. על הדרך מוקם בו גם מובל מים. מספיק מסובך, לא?
הדמיה. מבט מדרום לצפון על מחלף יקנעם העתידי. משמאל - מפעל "אסם".
הדמיה. מבט מדרום לצפון על מחלף יקנעם העתידי. משמאל – מפעל "אסם".
הדמיה נוספת - כביש 6 עולה על גשר "אסם" במחלף יקנעם.
הדמיה נוספת – כביש 6 עולה על גשר "אסם" במחלף יקנעם.

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"מישהו" הבין כאן "משהו" ?

לא הבנתי אבל זה עושה רושם… גם זה משהו…

מה היה מסובך? פחתתי גוגל מפות והבנתי כל צומת איך הופכת למחלף.
יפה.. מחכה כבר לפתיחה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו