סערת הצוללות: באופוזיציה דורשים מהיועמ"ש לבחון חשד לניגוד עניינים

"מעורבותו הישירה של עו"ד שימרון פרקליטו של נתניהו בפרשה זו, ולכאורה חתימה של רה"מ על עסקאות במחשכים בניגוד לעמדות של מערך הביטחון יוצרים מראית עין של ניגוד אינטרסים", נאמר בפניה שהועברה למנדלבליט

סערה במערת הפוליטית בעקבות הפרסום אמש על ניגוד העניינים של ראש הממשלה בענין רכישת הצוללות מגרמניה. באופוזיציה דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להכנס לעובי הקורה ולבחון את ההיבטים הפליליים של הענין. במקביל פנה איש מפלגת 'העבודה', עו"ד אלדד יניב, לבג"ץ בדרישה שיורה ליועמ"ש לפתוח בחקירה.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שיגרה ליועמ"ש מכתב בו נאמר: "מעורבותו הישירה של עו"ד שימרון, פרקליטו של נתניהו בפרשה זו, ולכאורה חתימה של ראש הממשלה על עסקאות במחשכים בניגוד מוחלט לעמדות המקצועיות של מערך הביטחון יוצרים מראית עין של ניגוד אינטרסים. דבר זה עלול לקיים את יסודות עבירת הפרת אמונים או עבירות שוחד".

היא הוסיפה: "לאור פרסומים אלו אבקש לבדוק האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ידע על הפרטת תחזוקת הצוללות מידי חיל הים לגורם אזרחי, ומדוע נתניהו בחר לקדם עסקה זו בניגוד לעמדות צה"ל ושר הביטחון לשעבר. כמו כן אבקש לבדוק האם קיים חשש לניגוד עניינים בין החלטותיו המקצועיות של ראש הממשלה לבין קרבתו לכאורה לאינטרסים העסקיים הפרטיים בעסקה זו ובעסקאות פרטיות אחרות המיוצגות על ידי עו"ד שמרון".

ניגוד עניינים? פרקליטו של נתניהו מייצג את החברה שמאחורי 'עסקת הצוללות'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו