צרות בצרורות: דו"ח המבקר צפוי לכלול ביקורת חריפה במיוחד על רה"מ

דו"ח המבקר בענין מחדל המנהרות ב'צוק איתן' טרם פורסם באופן רשמי, אך גורמים שנחשפו לטיוטת הדו"ח מעידים כי הוא צפוי להיות חריף במיוחד כלפי נתניהו ויעלון • דיווח: בנט ולפיד נפגשו ודנו בהשלכות הדו"ח

אין זה סוד, כי דו"ח המבקר הבודק את היערכות צה"ל לקראת "איום המנהרות" בימים שלפני "צוק איתן", מצליח להדיר שינה מעיני ראש הממשלה.

כזכור, עם ההדלפות מטיוטת דו"ח המבקר שהתפרסמו לפני חודשים אחדים בתקשורת ושממנה עלה כי המבקר מתכוון ללכת על ראשו של נתניהו בכל הקשור לאחריות למה שמכונה "איום המנהרות", ביקש רה"מ בבהילות לקיים פגישה נוספת עם המבקר לאחר שסבר כי בידיו חומרים נוספים אשר במידה ויציגם בפני השופט בדימוס שפירא, צפויים אלו לאשש את גרסתו על היערכות ראויה לקראת האיום כפי שבא מהשטח. ולא כפי שניסו יריביו להציגו כמי שהתייחס לאיום בקלות ראש.

כעת מתברר כי ניסיונו של רה"מ לא בדיוק צלח, ומהדלפות הטיוטה הסופית כפי שמתבררים היום, עולה תמונה מדאיגה מבחינתו של ראש הממשלה.

לפי הדיווח בערוץ 10, המבקר בחר לאמץ כמעט במלואו את גירסת בנט שטען כי לכישלון ולקלות דעת מצד הדרג המדיני בהתייחסותו לטיפול במנהרות.עוד מטיל המבקר על רה"מ את האחריות על הסתרת המנהרות מהקבינט ואי הכנת צה"ל מבעוד מועד להתמודדות עם האיום.

יצויין, כי בנושא ההיערכות והסתרת מידע מהקבינט, שפירא אינו עושה הנחות לשר הביטחון דאז משה יעלון ומטיל על כתפיו אחריות לא מבוטלת לכך שהקבינט לא נערך ודן בענין כראוי. נזכיר כי לפי דיווחים שהתפרסמו בעבר, יעלון היה אחד הגורמים שהובילו את הגבלת המידע הרלוונטי מפני חברי הקבינט.

הדו"ח מתייחס גם לתפקוד ‏הרמטכל לשעבר רא"ל בני גנץ וראש אמ"ן האלוף כוכבי, אולם כלפיהם הדו"ח מוצג כמרוכך יותר.

יחד עם זאת יש לציין, כי בדיווח שהובא בערוץ 1 נראה כי התמונה אינה כה דרמטית מבחינת ראש הממשלה אך גם אינה נוטה עמו חסד.

במקביל דווח כי במהלך היום נפגשו שני האחים לשעבר, בנט ולפיד לפגישה שהוגדרה כחשאית ודנו בנושאים העומדים על הפרק, מקורבי השניים מסרו כי אחד הנושאים עליהם שוחחו היה ההיערכות לפרסום דו"ח המבקר, כזכור השניים, בנט ולפיד נמנו על חברי הקבינט שהוביל את קבלת ההחלטות בזמן 'צוק איתן'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו