בעקבות התנגדות גפני: מתגבשת פשרה בנושא המס על דירה שלישית

בשבוע שעבר עצר יו"ר ועדת הכספים דיון בנושא המס השנוי במחלוקת עד להשגת הבנות עם האוצר בנושא • כעת מציעים נציגי האוצר פשרה בדמות הקלות במס שבח לבעלי 3 דירות

חוק מס דירה שלישית ממשיך להתקדם: אחרי שביום חמישי שעבר עצר חה"כ משה גפני (יהדות התורה) את הדיונים בוועדת הכספים ל"פסק זמן" שנועד לאפשר השגת הבנות עם האוצר, הערב (א) הגיעו פקידי האוצר עם פשרה חדשה בנושא הטעון.

כידוע, רוב חברי ועדת הכספים מתנגדים להצעת החוק ודורשים להכניס בה שינויים, כמו למשל לקבוע תקרת רצפה שרק מעליה ישולם מס על הדירה השלישית או הצמדה הדוקה יותר בין גובה המס למחיר הדירה. בנוסף מוצע לעשות הבחנה גיאוגרפית בין דירות באזור המרכז לבין דירות זולות בפריפריה ועוד רעיונות שונים.

http://www.jdn.co.il/economy/742805

מתברר שפקידי האוצר לא מוכנים ללכת רחוק מידי. לפי פרסומים שונים, יסכים משרד האוצר להעניק הנחה במס שבח לבעלי שלוש דירות ומעלה שימכרו את דירותיהם בעקבות הטלת המס. כפי שכבר צוין לא אחת, בין ההצעות עומדת על הפרק ההצעה להפחית את מס השבח לכ-20% וגם זאת לתקופה מוגבלת.

נזכיר, כי במקביל מקדם האוצר מסלולי השקעה שיהוו אלטרנטיבת השקעה למשקיעי הנדל"ן, הצוות שמונה להמליץ על מסלול השקעה חילופי בראשותו של סגן שר האוצר חה"כ יצחק כהן (שס), טרם הגיש את המלצותיו.

מקור: http://bizzness.net/

כחלון: "בלי מס על דירה שלישית – הקואליציה תתפרק"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו