בנט נגד מנדלבליט: "ניקח מישהו אחר להגן על החוק – לא הצבענו עבור יועצים"

בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה המתנגד למתווה 'חוק ההסדרה' החדש, הגם שאינו כולל את היישוב עמונה, צפוי החוק לעלות עוד הערב להצבעה בקריאה טרומית • בנט: בחרנו בכנסת ישראל ולא ביועצים או שופטים • גורמים בבית היהודי: "הבעיה העיקרית היא התנגדותם של בגין וכחלון"

בבית היהודי מגיבים בזעם להודעת היועץ המשפטי לממשלה כי גם המתוה החדש והמשופר של 'חוק ההסדרה' אינו חוקתי למרות השינויים שהוכנסו בו והניסיונות להתאימו ברמה המשפטית.

שר החינוך בנט אמר הערב אם מנדלבליט יבחר שלא להגן על החוק בפני בג"צ, "נביא מישהו אחר".

במהלך ראיון שהעניק הגל"צ תהה בנט, "במי בחרו בבחירות לפני שנה וחצי? הצביעו ליועצים? הצביעו לשופטים? הצביעו לכנסת ישראל – יש לי הערכה עצומה לאביחי מנדלבליט, זה לגיטימי שהוא מתנגד אבל גם לגיטימי גם שאנחנו אומרים תודה רבה, שמענו, ואנחנו לא מקבלים את העמדה שלך".

נזכיר, כי בשבוע שעבר הציב היועמ"ש מתווה להסדרת הפינוי ולפיו תתאפשר פתרון של העתקת המאחז לפרק זמן של שמונה חודשים, לשלושה חלקות המצויות מצפון להתנחלות המוגדרות כ"נכסי נפקדים". מנדלבליט הציע את המתווה בתנאי ש'חוק ההסדרה' לא יעבור בכנסת.

ב"בית היהודי" הגיבו הערב להתנגדות היועץ גם למתווה החדש של החוק ואמרו כי דעתו של היועץ ידועה וכי מעולם לא חשבו כי יביע את תמיכתו בחוק, "הבעיה עם החוק מלכתחילה הייתה עם כחלון ובני בגין".

יצויין כי החוק צפוי לעלות עוד הערב להצבעה בוועדת השרים ומיד לאחר מכן תועלה לקריאה טרומית במליאת הכנסת חרף התנגדות היועץ המשפטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו