האם מתווה 'נכסי נפקדים' קורס? קשיים במימוש פתרונות ההסדרה לעמונה

האם נתניהו ובנט חוזרים לנקודת הפתיחה? הערב נודע כי התוכנית להעתקת היישוב עמונה לגבעה סמוכה ירדה מהפרק לאור התנגדויות של פלסטינים מהכפר סילוואד הסמוך הטוענים לבעלות על הקרקע

האם נדבך מרכזי בהסכמות שעלו בין ראש הממשלה נתניהו לשר בנט עומדים להפוך ללא רלוונטיים מה שצפוי להחזיר את רה"מ והשר בנט לנקודת ההתחלה בניהול המגעים ביניהם?

הערב נודע, כי עקב בעיות משפטיות שעלו במפתיע, הפתרון עליו הכריז רה"מ רק לפני יומיים ולפיו יועתקו מבני המגורים בעמונה בכ-100 מטרים לקרקע סמוכה באופן זמני למשך שמונה חודשים, ירד מהפרק בשנים מתוך שלושת החלקות שתוכננו מלכתחילה.

הבעיה המשפטית החלה לצוץ בעקבות פנייתם של מספר פלסטינים אשר הגישו התנגדויות ותביעות בעלות על 2 מתוך שלושת החלקות שהוצעו במסגרת ההסדר.

יצויין, כי בשעה זו מגוייסת כל הצמרת המשפטית סביב הענין הזה בניסיון לאתר קרקעות סמוכות נוספות שגם אם קיימות התנגדויות בעניינן יהיה קל יותר לפתור את הנושא במסגרת 'חוק נכסי נפקדים'.

במידה ולא ימצאו חלקות חדשות המתאימות להגדרה, לא יהיה מנוס מפינוי עמונה ליישוב הסמוך עופרה או למקום אחר שיקצה משרד הביטחון.

נזכיר, כי רק לפני ימים אחדים הבהיר ח"כ סמוטריץ', כי במידה ולא תתאפשר העתקת המבנים לחלקות הסמוכות יוחזר סעיף 7 השנוי במחלוקת לחוק ההסדרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו