בנט: "פלסטינים עם היתר עבודה אינם מבצעים פיגועים"

שר החינוך התייחס להחלטת הממשלה, הצפויה לאשר הנפקת עשרות אלפי אישורי עבודה לפלסטינים מהשטחים • במערכת הביטחון מבקשים להגדיל עוד את מספר ההיתרים • דיווח: נתניהו וליברמן אישרו כניסת 5 כלי רכב משוריינים לטובת מנגנוני הביטחון הפלסטיניים

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה הקרובה כניסתם לארץ של כ-15.000 פלסטינים מהשטחים לצורכי עבודה בעיקר בענף החלקאות והמסחר.
מדובר בהענקת אישור עבודה בישראל לפלסטינים מהשטחים לאחר שישראל נמנעה עד כה מהרחבת ההיתרים הקיימים.

מדובר במהלך להגדלת כח העבודה הפלסטיני בישראל, אותו מגבשים ומקדמים במערכת הביטחון כאשר הדבר מהווה שינוי אסטרטגי, לראשונה מאז עליית חמאס לשלטון בעזה לפני כעשור.

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט המאשר את הדיווח, מציין כי "מעבר לעובדה כי מדיניות ישראל בנושא כל השנים היתה ידועה וברורה, הרי שההיסטוריה לאורך השנים הוכיחה כי די נדיר שפלסטינים השוהים בישראל לצורך פרנסתם מבצעים פיגועים נגד יהודים".

הוא הוסיף כי "זה נכון כלכלית וביטחונית, לישראלים ולפלסטינים. Win-win".

יצויין כי רק אתמול אישרו נתניהו וליברמן כניסת כלי רכב משוריינים מירדן לשטחי הרש"פ.

מדובר בחמשה משוריינים שהפלסטינים מבקשים אישור להכניסם לישראל מזה ארבע שנים בלחץ אמריקני וירדני.

המשוריינים הועברו בלילה שבין ראשון לשני דרך מעבר גשר אלנבי. כאשר על מקור ישראלי בכיר, האישור ניתן על רקע התערערות המצב הביטחוני בשטחי הרשות ומאמציה של ישראל להביא לייצוב מעמדו של אבו מאזן על רקע ניסיונות חמאס להשתלט גם על שטחי יו"ש.

הפלסטינים כאמור מבקשים כבר במשך ארבע שנים אישור להכניס את כלי הרכב המשוריינים אך ישראל סירבה לכך באופן עקבי. האמריקאים גם הם תמכו בבקשה והירדנים הסכימו לספק את כלי הרכב.

לדברי העיתונאי ברק רביד שחושף את הדברים מציין כי מדובר באישור חריג ביותר מצד ישראל, שבשנים האחרונות הערימה קשיים על הכנסת ציוד ואמצעי לחימה למנגנוני הביטחון הפלסטיניים. כך למשל, עד היום מסרבת ישראל להכניס לשטחי הגדה שריוניות שרוסיה הביעה נכונות לספק לפלסטינים. עם זאת, ישראל אפשרה בשנים האחרונות להכניס לגדה נשק קל, תחמושת, מכשירי קשר ואפודים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו