מבוכה בליכוד: האם חברת כנסת זייפה קבלת עונש?

לאחר כישלון הקואליציה אמש בהצבעה על הצעת חוק של האופוזיציה, טענה ח"כ בוקר כי היא נענשה על ידי יו"ר הקואליציה, אשר הכחיש היום את עונשה וטוען כי היא שיקרה כדי "להרשים את ציבור הנכים" • בוקר בתגובה: אני שמחה לדעת שהעונש בוטל

האם חברת הכנסת נאווה בוקר שיקרה כאשר טענה כי חבר מפלגתה מהליכוד, יו"ר הקואליציה דוד ביטן העניש אותה בעקבות היעדרותה אתמול מהצבעה במליאה? על פי טענת ביטן, התשובה חיובית.

"‏ח"כ צריך לומר את האמת ובניגוד למה שפרסמה, נאוה בוקר לא קיבלה כל עונש והניסיון שלה לצייר את עצמה כקדושה מעונה כדי להרשים את ציבור הנכים לא ראוי", כתב הבוקר יו"ר הקואליציה.

דבריו באו בתגובה להודעה הבאה שפרסמה חברת הכנסת: "לעיתים כח"כית אני ניצבת בפני דילמה קשה – האם להפר משמעת קואליציונית או להצביע נגד צו מצפוני. היום בחרתי לפעול לפי צו מצפוני, כשסירבתי להצביע נגד הצעת החוק של האופוזיציה להעלאת קצבאות הנכים שעלתה לקריאה טרומית.
אל מול לחץ קואליציוני כבד ועונש של חודש שבמהלכו לא אוכל להעלות הצעות חוק – בחרתי בנכים!

היא נימקה את היעדרותה, "לא אוכל להרים את ידי נגד הצעת חוק שנותנת לנכים אפשרות לחיות בכבוד, ואם המשמעות של כך היא כעס מצד גורמים כאלה ואחרים – אני מקבלת על עצמי את העונש. המצב הבלתי נסבל שבו נכה מתקיים מסכום של 2,432 ש"ח חייב להיפסק. ניסיונותיי לקדם את הצעת החוק שלי, אשר דומה להצעה שעלתה היום, נתקלו עד כה בסירוב האוצר. כולי תקווה שהצעת החוק שעברה היום בקריאה טרומית, תפקח את עיניו של שר האוצר ותגרום לו לחדול ממלחמות אגו וקרדיטים, ולהצטרף להצעת החוק שלי".

כזכור, אתמול הפסידה הקואליציה כאשר הצעת חוק שהגיש ח"כ אילן גילאון ממפלגת מרצ אושרה ברוב של 42 תומכים מול 39 מתנגדים. עם סיום ההצבעה התקשה גילאון להסתיר את התרגשותו ופרץ בבכי, כשחברי האופוזיציה, וגם חלק מחברי הקואליציה, ניגשו בזה אחר זה ללחוץ את ידו ולברך אותו על ההישג.

ח"כ נאווה בוקר טענה בתגובה כי ביטן כן איים עליה בעונש. "היועצת של ח"כ ביטן התקשרה בשמו ליועצת שלי והעבירה מסר חד משמעי כי אם לא אכנס להצביע נגד החוק של ח"כ גילאון אני איענש ויפילו לי את הצעתי הקרובה וכל הצעה במשך חודש ימים. פעלתי ללא דופי ובחרתי לקבל עליי את העונש ולהפר משמעת קואליציונית לטובת ציבור הנכים בישראל. אני שמחה לדעת שהעונש בוטל ושדוד ביטן מבין את המוסריות מאחורי העדר ההצבעה שלי. לא אצביע נגד ציבור הנכים בישראל".

מחזה נדיר בכנסת: אילן גילאון ניצח את הקואליציה ופרץ בבכי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו