יו"ר הקואליציה קרא לערבים שלא להצביע בבחירות וחולל סערה

"היום גם בכפרים ובערים הערביות מבינים שאנשי הרשימה הערבית המשותפת אינם מייצגים אותם", אמר ח"כ ביטן וחולל סערה • ח"כ בהלול מהמחנ"צ, פנה ליועה"מ בדרישה לפתוח בחקירה נגד ביטן בחשד להסתה

לאחר שחולל סערה בדבריו כשקרא לערביי ישראל שלא להצביע בבחירות,, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מבהיר הבוקר כי הוא אינו חוזר בו מהדברים שאמר וכי הוא עומד מאחורי כל מילה שנאמרה על ידו.

כזכור, אתמול חולל יו"ר הקואליציה סערה כאשר רמז כי ערביי ישראל אינם צריכים לצאת ולהצביע בבחירות.

לדבריו, "95% מערביי ישראל בוחרים ברשימה המשותפת שאינה מייצגת כלל את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני".
ביטן נימק את דבריו בכך, כי "ככל שיהיו פחות מצביעים לרשימה המשותפת הנוהגת להסית נגד ישראל, כך יהיה טוב יותר". הוא התייחס להקבלה שנעשתה בין דבריו לקריאתו של רה"מ בבחירות לתושבי ישראל לצאת ולהצביע לאחר ש"הערבים נוהרים לקלפיות".
ביטן אמר כי "בשעה בה אמר ראש הממשלה את הדברים, מצביעים יהודים רבים לא מיהרו לקלפיות והיה צורך לעורר אותם לצאת ולהצביע".

"היום גם בכפרים ובערים הערביות מבינים שהם (אנשי הרשימה הערבית המשותפת) אינם מייצגים אותם", אמר ביטן.

כאמור הדברים עוררו סערה פוליטית ומתקפה קשה נגד ח"כ ביטן בקרב חוגי השמאל.

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק פרסם בתגובה לדברים הודעה בה נאמר, כי "ביביטן, חושף לרגע את האמת על הכיוון אליו אנחנו מובלים. כרגע זה פופולרי, אך כשנתקרב נראה תהום".

חבר הכנסת עיסאו'י פרג' ממרצ טען כי דבריו של ביטן אינם מייצגים את מחשבותיו והאשים כי הדברים משקפים גישה בלתי דמוקרטית.

ח"כ זוהיר בהלול פנה ליועה"מ לממשלה לפתוח בחירה נגד ביטן בחשד להסתה, "יש לחקור את אמירותיו של ח"כ ביטן בחשד להסתה ושלילת אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל" – "הדברים שנשמעו מפי ח"כ ביטן מבטאים רצון הולך וגובר של הממשלה לדחוק את הציבור הערבי אל מחוץ ללגיטימיות הציבורית ולהצר את הזכויות הבסיסיות ביותר. זוהי שעת המבחן של כל שומרי הסף להוכיח כי לא ניתן לדרוס את הדמוקרטיה הישראלית".

כאמור בהמשך לדבריו של ביטן כי הוא עומד מאחורי הדברים וכי אינו מתנצל מבהיר חבר הכנסת כי דבריו אינם נגועים בגזענות מאחר ואף גורם, לא היה מאשים או תוקף חבר כנסת ערבי שהיה מביע את תקוותו שבמהלך יום הבחירות יהיו כמה שפחות מצביעים למפלגות כמו "הבית היהודי", "ישראל בתינו" ו"הליכוד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו