בידוד מדיני? נתניהו יוצא הבוקר לביקור באזרבייג'ן וקזאחסטן

לדברי נתניהו: "לא רק שישראל איננה מבודדת - יחסי ישראל נמצאים בפריחה חסרת תקדים" • אזרבייג'אן הגובלת בשכנותה עם איראן, הצליחה לעורר את זעמה בעקבות ביקורו של רה"מ: "מפרה את הסכם המדינות האיסלאמיות האוסרים על קיום קשרים עם ישראל"

ראש הממשלה המריא הבוקר לביקור היסטורי בשני מדינות מוסלמיות שאינן מקיימות עד כה קשרים פורמליים עם ישראל.

במהלך הביקור יפגוש רה"מ את נשיאי המדינות ויפגוש אנשי עסקים במטרה לעודד השקעות בישראל.

עם המראתו אמר ראש הממשלה, "אני יוצא היום לביקור בן יומיים בשתי מדינות חשובות, אזרבייג'ן וקזחסטן. אלה שתי מדינות גדולות ומשמעותיות בעולם המוסלמי, והמטרה שלנו היא לחזק את היחסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים איתן. בניגוד גמור למה ששמעתם מעת לעת, לא רק שישראל לא סובלת מבידוד מדיני, ישראל היא מדינה מחוזרת. יחסי ישראל בפריחה חסרת תקדים".

יצויין, כי הביקור הצליח לעורר את זעמה של איראן הגובלת בשכנותה עם אזרבייג'ן, לאחר שלטענתה "אזרבייג'ן הנחשבת למדינה מוסלמית חשובה מתכוונת לאחר בשטחה את מנהיג הכובש הציוני".

שגריר איראן לשעבר באזרבייג'ן אמר, כי "כמדינה חברה בקהילה האסלאמית, עליה להישאר מחויבת להסכמים הקיימים בין מדינות אסלאמיות, האוסרים על כל קשר עם ישראל, או כל צעד שעשוי לשבור את בידודה של ישראל".

יחד עם זאת הוא שלל את האפשרות כי אזרבייג'ן תנהל קשרים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, לאחר ש"גם היא מבינה כי ישראל נחשבת לאיום הגדול ביותר על העולם המוסלמי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו