נתניהו: העברת שגרירות ארה"ב לירושלים – מהלך 'אדיר'

במהלך ביקורו באזרבייג'ן נדרש רה"מ לדיווחים אודות כוונת הממשל החדש בארה"ב להעביר את בנין השגרירות שלה מת"א לירושלים • מנגד, מזהירים הפלסטינים מפני גל של אלימות במידה ואכן תממש ארה"ב את 'איומיה'

לאחר שאתמול צוטטה קליאן קונאוויי, מי ששימשה כראש המטה של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות, כמי שמאשרת כי טראמפ עומד בהבטחתו מלפני הבחירות לפעול להעברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, מעוררים הדברים כצפוי, סערה בקרב בכירי הרש"פ, כאשר במקביל רה"מ נתניהו שנשאל במהלך ביקורו באזרבייג'ן אודות הדיווח נענה כי "הרעיון של נשיא ארה"ב הנבחר להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים הוא "אדיר".

קונאוויי, הנחשבת בימים אלו כשותפה בכוורת המייעצת לטראמפ בענין המינויים ואיוש התפקידים בממשל החדש, התבטאה אתמול בראיון לכלי תקשורת בעל דעות ימניות האוהדות את ישראל, כי שמעה את הנשיא הנבחר מתבטא בשיחות סגורות אודות כוונתו לממש את הבטחת הבחירות שלו בענין העברת השגרירות.

היא הוסיפה כי המהלך צפוי להיות פנטסטי הן עבור ישראל שתברך על המהלך והן עבור ארה"ב שתמיד תביע סיפוק על עמידתה לצד האינטרסים של ישראל.

הערכותיה קיבלו משנה תוקף כאשר ערוץ 2 דיווח אמש כי אנשיו של טראמפ החלו תרים אחר מבנה ייעודי בירושלים שיהלום את מיקומו של בנין השגרירות החדש בלב בירתה של ישראל.

במהלך היום צוטטו בכירים בלשכתו של הראיס אבו מאזן כמי שמזהירים מפני המהלך, לדבריהם, ״ההחלטה על העברת השגרירות, אם אכן תמומש, עלולה להביא לגל אלימות וחוסר יציבות באזור".

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, צוטט כמי שאומר כי הפלסטינים עוקבים בדאגה אחר ההתבטאויות מארצות הברית בדבר העברת השגרירות לירושלים. וכי הם ממתינים ל-20 בינואר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו