תיעוד: דרעי ביקר ברכסים והתפעל מהניהול המופתי של הישוב

שר הפנים ערך בשבוע האחרון סיור במועצה המקומית רכסים • דרעי: "אני מביט מלא התפעלות - כיצד על אף מצבה התקציבי הקשה של רכסים, הישוב מנוהל למופת תוך ניצול המשאבים לטובת רווחת התושבים • דרעי התגלה כתומך נלהב בחזונה של רכסים וצופה כי רכסים עתידה להיות יעד נדל"ני חשוב עבור המגזר החרדי.

שר הפנים הרב אריה מכלוף דרעי ערך סיור מקצועי במועצה המקומית רכסים כאורחו של ראש המועצה הרב יצחק רייך. הרב דרעי הגיע לסיור בשעות הבוקר והחל את סיורו ביישוב במוסדות התורה והחינוך במועצה. בתלמוד תורה של רשת מעיין החינוך התורני 'דרכי תורה' קיבלו את פניו מנהלי התלמוד תורה בחום. דרעי נכנס לאחת הכיתות והתרשם מרמת הלימוד הגבוהה בתלמוד תורה ומהתמסרותם של המחנכים ללימוד תינוקות של בית רבן. לאחר מכן המשיך השר בסיורו וביקר במוסדות חינוך נוספים. בקרית החינוך המפוארת מוסדות 'אור חדש' קדמו את פניו המרא דאתרא הספרדי הרה"ג משה תנעמי שליט"א ומנהל המוסדות הרב יהודה מלמד.

בסיור ברחובות היישוב, המונה מעל אחת עשרה אלף תושבים, הביע דרעי את התפעלותו על כך שלמרות מצבה הכספי הקשה של המועצה המקומית רכסים, היישוב מתוחזק ומנוהל למופת, תוך ניצול מקסימלי של המשאבים העומדים לרשות המועצה, הן בתחום התשתיות והן בתחום הרווחה והפעילויות החברתיות.

במהלך הסיור שוחחו הרב דרעי וראש מועצת רכסים, הרב יצחק רייך, על העול הפיננסי הקשה תחתיו פועלת המועצה. בשיחות ניתן דגש על פוטנציאל התפתחותה של רכסים ועל הצורך בהעמדת המשאבים הכלכליים הדרושים, על מנת להפוך את רכסים לעיר ואם בישראל, לאבן שואבת לציבור איכותי ולפתרון אמיתי למצוקת הדיור בציבור החרדי.

הרב דרעי התעניין מאוד במכרז 'המחיר למשתכן' שפורסם לאחרונה בגבעות ג' וה' ברכסים, הרב רייך ציין בפני השר דרעי את התוכניות הקורמות עור וגידים לבנית 1,600 יח"ד בגבעת הפרסה ברכסים.

לאחר הסיור נערכה ישיבה מקצועית בנוכחות נרחבת של רבני רכסים, המרא דאתרא הרה"ג יעקב מאיר זוננפלד שליט"א והמרא דאתרא הרה"ג משה תנעמי שליט"א שאף פתחו בדברי תורה ושבחים על פעילותו של הרב דרעי למען המועצה ותושביה. המרא דאתרא הרב יעקב מאיר זוננפלד שליט"א אמר בדברי הברכה: אנו נמצאים בסמיכות לימי החנוכה וכידוע, שמים מזוזה בפתח הבית מצד ימין ונר חנוכה משמאל, ולמעשה גם נר חנוכה הוא בימין כאשר השפעתו היא החוצה מחוץ לבית, המזוזה מימין בפתח הבית ונר חנוכה מימין רק מחוץ לבית. לא לחינם קיבל הרב אריה דרעי את שני המשרדים, הפנים והפריפריה, כי הוא לא רק דואג רק לפנים אלא גם לחוץ ועושה בכך חיל" לאחר מכן נשא דברים המרא דאתרא הרה"ג משה תנעמי שליט"א שדבריו עסקו במורשתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ובירך את הרב דרעי שימשיך ללכת לאורו של מרן, לעזור לעם ישראל כפי שהוא עושה. הרב הגאון משה יעקובי שליט"א התייחס בדבריו בהכרת הטוב הגדולה שיש לישוב רכסים, על עמידתו של הרב דרעי לימין הישוב מזה עשרות שנים.

שר הפנים הרב דרעי הודה לרבנים על הברכות והתודות והביע בפני הנוכחים את התפעלותו ממוסדות החינוך ומאווירת האחדות השוררת בקרב התושבים ברכסים, משיתוף הפעולה המלא בין האישים השונים במועצה, וציין שאין זה דבר פשוט ולא רואים את זה בכל מקום. השר דרעי הבטיח לבחון תוכנית כלכלית לתמיכה ברכסים ואמר שלא יאשר תוכנית שלא נותנת מענה כולל לסוגיות השונות העומדות לפתחה של המועצה ברכסים. לא ייתכן, אמר השר, שיינתן מענה לבעיה אחת והיישוב יקרוס מבעיה אחרת, משרד הפנים קשוב לאתגריה של רכסים והוא יעמוד ויעזור ככל שניתן. בהתייחסותו לחלוקת המשאבים של הבז"ן אמר דרעי שהוא מגבש תוכנית ואין ספק שתמלוגי הבז"ן מהווים חלק חשוב בתוכנית הכלכלית של רכסים.

ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך הודה במילים חמות לשר דרעי על פעילותו ללא ליאות למען המועצה והתושבים ברכסים, וציין במיוחד את החסות החמה שהעניק הרב דרעי באמצעות משרד הפריפריה הנגב והגליל לאירועי התרבות התורניים הרבים שנערכו בימי הסוכות האחרון, ושהעניקו רגעי שמחה נוסח 'ושמחת בחגיך' לתושבי רכסים והסביבה.

X93A0726^00601__2674_

X93A0738^00691__2674_

X93A0435^00291__2673_

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו