הטלטלה המדינית: נתניהו זימן שגרירים לשיחת נזיפה

שגרירי כל חברות מועצת הביטחון - למעט שגריר ארה"ב - הוזמנו לשיחה קשה בלשכת רה"מ • ליברמן הורה להפסיק את כל התיאום עם הגורמים האזרחיים ברש"פ. התיאום הביטחוני יימשך

המשבר המדיני עם ארה"ב ומועצת הביטחון: בפתח ישיבת הממשלה גילה רה"מ בנימין נתניהו כי שוחח עם שר החוץ, ג'ון קרי, מיד לאחר ההחלטה. "אמרתי לו ביום חמישי שחברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון".

נתניהו הוסיף: "אני שותף לרגשות הכעס והתסכול של חברי הממשלה מול ההחלטה הלא מאוזנת והעוינת ביותר למדינת ישראל שהתקבלה באופן בלתי ראוי על ידי מועצת הביטחון. אין לי שום ספק שממשל אובמה יזם אותה ועמד מאחוריה ותיאם את הניסוחים ודאג להעבירם, בניגוד מפורש למדיניות האמרינקית המסורתית שהתחייבה לא לנסות לכפות תנאים של הסדר קבע במוצעת היבטחון. זו הייתה התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה להמנע מצעדים כאלה".

בהמשך הוא פנה לשרים בבקשה "לנהוג בתבונה באחריות וגם בקור רוח. זה אומר גם במעשים וגם בדיבורים. אני מבקש מהשרים לנהוג באחריות בהתאם להנחיות שינתנו היום בישיבת הקבינט אחרי ישיבת הממשלה. ביקשתי ממשרד החוץ להכין תכנית פעולה מול האו"ם וארגונים בינלאומיים אחרים שצוצג בקבינט ועד אז נבחן צעדים נוספים".

בתוך כך, נתניהו (המשמש גם כשר חוץ) הורה לזמן לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים את כל שגרירי המדינות במועצת הביטחון שתמכו בהחלטה נגד ההתנחלויות. יצוין כי השגרירים זומנו לשיחה על אף חופשת יום ראשון ו"חג המולד" ולכן חלקם ייוצגו על-ידי סגנים.

שגריר ארה"ב, דן שפירו, לא הוזמן מאחר שמדינתו "רק" נמנעה בהצבעה.

במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה הבוקר את צה"ל ואת יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים להפסיק כל קשר מדיני-אזרחי עם הגורמים המדיניים-אזרחיים ברשות הפלסטינית. עם זאת, התיאום הביטחוני והעבודה בוועדות התיאום יימשך.

השקר הגדול של אובמה: זה מה שהוא אמר רק לפני מספר חודשים • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו